Provozujete stránku, kde zveřejňujete recepty, a chtěli byste, aby se o nich ve výsledcích vyhledávání zobrazovaly podrobnější informace? Pokud ano, stačí využít strukturovaná data. Pokud nevíte, co to je a proč byste je měli chtít využívat, přinášíme vám náš seriál, který vám o strukturovaných datech řekne vše potřebné.
Receptové snippety zobrazujeme ve výsledcích přirozeného hledání. Tyto snippety rozšiřujeme díky strukturovaným datům o následující parametry:
Název receptu
Popis receptu
Náhled receptu
Hodnocení a počet hodnocení receptu
Doba přípravy receptu
Jak získáváme strukturovaná data pro recepty?
Strukturovaná data pro zmíněné parametry parsujeme přímo ze zdrojového kódu konkrétní stránky. Většinu jich získáváme z anotací typu schema.org/Recipe. Pokud v anotacích typu schema.org chybí náhled, zkoušíme ho doplnit z anotací typu Open Graph. O obou typech strukturovaných dat jsme psali v prvním dílu této série.
Nabíráme do Vyhledávání. Dostaň nás ještě víc do formy Chceš pracovat na vyhledávači, který denně používají miliony lidí? Baví tě kódování, analýza dat nebo produktový management? Oceníš smysluplnou práci v české internetové jedničce, pružnou pracovní dobu, techniku na přání a super kolegy? Pojď k nám do Seznamu! Všechny potřebné informace najdeš tady.
Jak správně vyplnit strukturovaná data?
Aby se v našem vyhledávání strukturovaná data zobrazila, je potřeba je správně vyplnit. V ukázce kódu, který můžete přidat do zdrojového kódu své stránky, vidíte, jak lze nadefinovat parametry receptu. U detailu každého parametru najdete informace o tom, v jakém formátu by měl být.
Jak otestovat, že jste strukturovaná data vyplnili správně?
Pokud jsou strukturovaná data správně vyplněna, časem se zobrazí v našich receptových snippetech. Správnou implementaci si můžete zkontrolovat hned, přes https://search.google.com/test/rich-results. Zadáte URL své stránky a spustíte analýzu. Pokud jste data správně vyplnili, bude sekce Recipe u sebe mít zelenou „fajfku”.
V případě, že narazíte na jakékoliv problémy se strukturovanými daty v receptových snippetech, můžete nám je oznámit pomocí tlačítka Zpětná vazba přímo ve výsledcích vyhledávání nebo poslat na vyhledavani@firma.seznam.cz.
Mezi nejhledanější události loňského roku se dle dat služby Seznam.cz Vyhledávání, kam denně míří několik milionů dotazů, probojovaly podzimní povodně a výskyt vztekliny v Česku. Češi se však ve velkém zajímali také o své oblíbené herce a herečky, sportovní akce či praktické informace. Služba tradičně představila i takzvané skokany roku – výrazy, jejichž hledanost ve srovnání s předchozím rokem vyrostla nejvíce.
17. října se uskutečnil už druhý ročník Seznam Meetupu zaměřeného na vývoj a praktické použití generativních jazykových modelů. Akce přilákala pestrou směsici technologických nadšenců, výzkumníků i odborníků z oblasti umělé inteligence. Meetup byl součástí Dnů AI 2024 a přinesl řadu inspirativních přednášek, praktických ukázek a networkingových příležitostí. O účast na akci, která proběhla v budově ČVUT i online, projevilo zájem bezmála 600 účastníků.
Říká se, že obrázek někdy vydá za tisíc slov. Proto vyhledávání obrázků na Seznamu neustále vylepšujeme, abychom vám mohli doručit co nejrelevantnější výsledky. I proto jsme do obrázkového hledání přidali novinku – funkci Podobné obrázky. Pojďme se na ni podívat podrobněji.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.