Case study: Jak mluvit s dětmi o financích?

24. listopadu 2022 Ve spolupráci s:  

Znát hodnotu peněz a dokázat s nimi hospodařit patří mezi nejdůležitější dovednosti. Učitelé ale na výuku finanční gramotnosti mnohdy nemají příliš času ani nápady, jak na to. Ve spolupráci s Českou národní bankou jsme proto vytvořili kampaň, která poukázala na důležitost vzdělávání dětí v oblasti finanční gramotnosti, a poskytla rodičům a učitelům materiály, které jim v tom pomohly.

Komunikace, vzdělávání a praxe

Pokud chceme děti naučit zacházet s penězi, je dobré s nimi o financích mluvit otevřeně už od mateřské školky. Odborníci radí dávat už malým dětem kapesné, se kterým mohou nakládat úplně podle svého. Česká národní banka je dlouhodobě parťákem pro učitele a rodiče, vytváří podpůrné vzdělávací materiály a snaží se přiblížit dospělým i dětem svět financí.

Jak jsme měřili úspěch?

V kampani jsme si stanovili tři hlavní cíle. Sledovali jsme průměrný čas strávený uživateli procházením Seznamu Native, který jsme zaměřili právě na finanční gramotnost a konkrétní tipy a příklady. Dále jsme registrovali počet unikátních čtenářů a také to, kolik lidí si stáhlo vzdělávací materiály, které připravila Česká národní banka.

Oslovení učitelů mohl být oříšek

Při přípravě kampaně jsme se zaměřili na to, aby byl obsah srozumitelný jak pro rodiče a učitele, tak pro děti, které brouzdají po internetu. I proto jsme vysvětlili, jaký vliv na životy dětí i budoucnost naší země, mají nedostatečné znalosti spjaté s financemi. Rodičům a učitelům jsme dali konkrétní tipy na to, jak s dětmi o penězích mluvit a jak je dovést k zodpovědnému hospodaření a rozumnému chování ve světě lichvářů, úvěrů a exekutorů. Pro malé i velké čtenáře jsme navíc připravili konkrétní příklady, kde si mohli sami vyzkoušet své znalosti a dovednosti

Seznam Native jsme jako vždy spojili s měsíční promo kampaní. Vytvořili jsme kombinace upoutávek, které jsme následně optimalizovali tak, abychom splnili vytyčené cíle.

Jaké výsledky kampaň přinesla?

  • Před spuštěním kampaně jsme si stanovili cíl, že si vzdělávací materiál od ČNB stáhne alespoň 700 lidí. Výsledek byl téměř desetinásobný. Materiál si stáhlo celkem 6 280 uživatelů.
  • Tříminutovou hranici, kterou jsme v rámci průměrného času stráveného na článku chtěli překonat, se nám podařilo zdvojnásobit. Čtenáři s naším obsahem strávili v průměru 6 minut.
  • Zásadní metrika, která ukazuje, kolik lidí si článek skutečně zobrazilo, je počet unikátních čtenářů. Těch jsme klientovi ČNB garantovali nejméně 20 000. I toto číslo se nám podařilo překonat a náš obsah si zobrazilo přes 96 000 unikátních uživatelů.
  • Kampaň navíc obsadila první příčku v celosvětové konkurenci v rámci soutěže Native Advertising Awards a získala první místo v soutěži Zlatý středník v kategorii Veřejný sektor a politická komunikace.

Ať už chcete promovat kampaň, službu nebo produkt, dělejte to zajímavým způsobem. Upoutejte zákazníkovu pozornost a naservírujte mu kvalitní obsah. Nevíte jak na to? Obraťte se na nás a my vám rádi pomůžeme.

Sdílet na sítích