Oslovte uživatele se Safari a Firefoxem. Jak na to?

7. února 2023 Ve spolupráci s:  

Oslovit reklamou zákazníky, kteří využívají prohlížeč Google, je celkem hračka. Ale zacílit na uživatele s prohlížeči Safari nebo Firefox, to je už pěkný oříšek. Výzvy máme rádi, a tak jsme se do toho s klientem Deichmann pustili. Využili jsme k tomu videoreklamu a cílili jsme především na lidi se zájmem o nakupování a slevy.

O klientovi

Deichmann-obuv s.r.o. je německá rodinná společnost, která patří mezi největší maloobchodní prodejce obuvi v Evropě. Zároveň působí ve 31 zemích světa a zakládá si na strategii růstu z vlastních zdrojů a nezávislosti na finančních trzích. Vedle tradičních značek nabízí i elegantní či sportovní obuv. Svůj sortiment doplňuje i o oblíbené značky, jako jsou Nike, Puma a další. V rámci marketingové komunikace společnost slibuje zákazníkům módu a kvalitu za výhodnou cenu. 

O kampani

V rámci kampaně DEICHMANN-BLACK-WEEK, která běžela od 21. 11. 2022 do 27. 11. 2022, jsme skrze videoreklamu komunikovali až 50% slevy v prodejnách a na e-shopu v období Black Friday.

Imprese:213 694
Dokoukaná videa:147 383
CR:69,0 %
Období (reportované)21. –27. 11. 2022
FormátVideo (10 s)
Počet kreativ1

Cíl kampaně

Stanovili jsme si cíl oslovit uživatele, kteří mají zájem o nakupování a slevy. Volbou kvalitních datových segmentů jsme chtěli maximalizovat zájem o videoreklamu klienta a dosáhnout co nejvyššího CR (Completion Rate). Důležité pro nás bylo zaměřit se na publikum, které je hůře zasažitelné cílenou reklamou. Tedy uživatele, kteří se pohybují primárně mimo prohlížeč Google Chrome. 

Využití dat

V kampani jsme využili různé typy cílení včetně 3rd party cookies. V případové studii se tedy zaměříme pouze na cookieless řešení. 

  1. Seznam Black Friday – 1st party cílení pomocí privátních dealů obohacených o data, která zahrnují uživatele se zájmem o nakupování a boty.
  2. Digiseg Black Friday – cílení založené na segmentech IP adres, které obsahují uživatele se zájmem o slevy a nakupování.
  3. Oracle Black Friday – kontextové cílení zaměřené na témata slev a nakupování.

Strategie

Kampaň jsme rozdělili podle dat a omezili cílení pouze na prohlížeče Safari a Firefox. Tím jsme se zaměřili pouze na uživatele, kteří jsou odkázáni na jiné identifikátory, než jsou 3rd party cookies. 

Výsledky

V cookieless strategiích odeběhlo 22 % všech impresí kampaně. Tyto imprese byly rovnoměrně rozdělené mezi cílení od Seznamu, Digisegu a Oraclu. Nastavení strategií jsme neměnili a zůstalo stejné pro všechny lineitems. Optimalizovali jsme dokoukanost videa. 

Cílení od Seznamu dosáhlo 66 % dokoukanosti, což je o 32 % lepší výsledek, než námi stanovené KPI. Digiseg a Oracle dosáhli dokoukanosti mírně nad 40 %, což je pod stanoveným cílem kampaně.

CíleníImpreseCR %Zlepšení oproti cíli
Seznam15 20966 %+32 %
Digiseg15 62643 %-15 %
Oracle14 27641 %-18 %
Celkem45 11150 %
* Cíl kampaně (KPI) jsme stanovili na 50 % dokoukanost videoreklamy.

Závěr

Cílení od Seznamu je jednoznačným vítězem a výrazně přispělo k celkovému splnění cíle kampaně Deichmann Black Week.

> 50 %
KPI kampaně
+32 %
Výsledek cílení od Seznamu

Perlička na konec

Potěšilo nás, že jsme ve všech cookieless strategiích realizovali významnou část kampaně i přes to, že byla zaměřená pouze na dva prohlížeče, a to Safari a Firefox. Skvělé jsou také výsledky dokoukanosti videa, které se i v těchto datově „znevýhodněných“ prohlížečích pohybovaly nad úrovní 40 % dokoukanosti.

Zajímavé je, že Digiseg i Oracle nakoupily imprese mezi prohlížeči Safari a Firefox rovnoměrně, ale Seznam strategie nakupovala imprese významně ve Firefoxu (93 % Imps) a minimálně v Safari (7 % Imps). Důvodem je, že strategie se Seznam daty nakupovala pouze na desktopových zařízeních a Safari primárně prohlížeč pro mobilní telefony. 

Sdílet na sítích