Oslovit reklamou zákazníky, kteří využívají prohlížeč Google, je celkem hračka. Ale zacílit na uživatele s prohlížeči Safari nebo Firefox, to je už pěkný oříšek. Výzvy máme rádi, a tak jsme se do toho s klientem Deichmann pustili. Využili jsme k tomu videoreklamu a cílili jsme především na lidi se zájmem o nakupování a slevy.
O klientovi
Deichmann-obuv s.r.o. je německá rodinná společnost, která patří mezi největší maloobchodní prodejce obuvi v Evropě. Zároveň působí ve 31 zemích světa a zakládá si na strategii růstu z vlastních zdrojů a nezávislosti na finančních trzích. Vedle tradičních značek nabízí i elegantní či sportovní obuv. Svůj sortiment doplňuje i o oblíbené značky, jako jsou Nike, Puma a další. V rámci marketingové komunikace společnost slibuje zákazníkům módu a kvalitu za výhodnou cenu.
O kampani
V rámci kampaně DEICHMANN-BLACK-WEEK, která běžela od 21. 11. 2022 do 27. 11. 2022, jsme skrze videoreklamu komunikovali až 50% slevy v prodejnách a na e-shopu v období Black Friday.
Imprese:
213 694
Dokoukaná videa:
147 383
CR:
69,0 %
Období (reportované)
21. –27. 11. 2022
Formát
Video (10 s)
Počet kreativ
1
Cíl kampaně
Stanovili jsme si cíl oslovit uživatele, kteří mají zájem o nakupování a slevy. Volbou kvalitních datových segmentů jsme chtěli maximalizovat zájem o videoreklamu klienta a dosáhnout co nejvyššího CR (Completion Rate). Důležité pro nás bylo zaměřit se na publikum, které je hůře zasažitelné cílenou reklamou. Tedy uživatele, kteří se pohybují primárně mimo prohlížeč Google Chrome.
Využití dat
V kampani jsme využili různé typy cílení včetně 3rd party cookies. V případové studii se tedy zaměříme pouze na cookieless řešení.
Seznam Black Friday – 1st party cílení pomocí privátních dealů obohacených o data, která zahrnují uživatele se zájmem o nakupování a boty.
Digiseg Black Friday – cílení založené na segmentech IP adres, které obsahují uživatele se zájmem o slevy a nakupování.
Oracle Black Friday – kontextové cílení zaměřené na témata slev a nakupování.
Strategie
Kampaň jsme rozdělili podle dat a omezili cílení pouze na prohlížeče Safari a Firefox. Tím jsme se zaměřili pouze na uživatele, kteří jsou odkázáni na jiné identifikátory, než jsou 3rd party cookies.
Výsledky
V cookieless strategiích odeběhlo 22 % všech impresí kampaně. Tyto imprese byly rovnoměrně rozdělené mezi cílení od Seznamu, Digisegu a Oraclu. Nastavení strategií jsme neměnili a zůstalo stejné pro všechny lineitems. Optimalizovali jsme dokoukanost videa.
Cílení od Seznamu dosáhlo 66 % dokoukanosti, což je o 32 % lepší výsledek, než námi stanovené KPI. Digiseg a Oracle dosáhli dokoukanosti mírně nad 40 %, což je pod stanoveným cílem kampaně.
Cílení
Imprese
CR %
Zlepšení oproti cíli
Seznam
15 209
66 %
+32 %
Digiseg
15 626
43 %
-15 %
Oracle
14 276
41 %
-18 %
Celkem
45 111
50 %
* Cíl kampaně (KPI) jsme stanovili na 50 % dokoukanost videoreklamy.
Závěr
Cílení od Seznamu je jednoznačným vítězem a výrazně přispělo k celkovému splnění cíle kampaně Deichmann Black Week.
> 50 %
KPI kampaně
+32 %
Výsledek cílení od Seznamu
Perlička na konec
Potěšilo nás, že jsme ve všech cookieless strategiích realizovali významnou část kampaně i přes to, že byla zaměřená pouze na dva prohlížeče, a to Safari a Firefox. Skvělé jsou také výsledky dokoukanosti videa, které se i v těchto datově „znevýhodněných“ prohlížečích pohybovaly nad úrovní 40 % dokoukanosti.
Zajímavé je, že Digiseg i Oracle nakoupily imprese mezi prohlížeči Safari a Firefox rovnoměrně, ale Seznam strategie nakupovala imprese významně ve Firefoxu (93 % Imps) a minimálně v Safari (7 % Imps). Důvodem je, že strategie se Seznam daty nakupovala pouze na desktopových zařízeních a Safari primárně prohlížeč pro mobilní telefony.
Chcete do vašich sklikových kampaní vnést pořádek a docílit díky tomu lepších výsledků? Rozdělte je podle frameworku See, Think, Do, Care. Ukážeme vám, jak se to v praxi osvědčilo u klienta KetoDiet ve velké novoroční kampani.
Jak zvýšit počet objednávek ve vysoce konkurenčním segmentu doplňků stravy? Pražská agentura Pudeto vsadila na využití databáze vlastních zákazníků. Podívejte se, jaké výsledky to přineslo klientovi.
Black Friday je skvělá příležitost pro všechny specialisty, jak na sebe upoutat pozornost. V další Sklik výzvě jsme se proto zaměřili na více odvětví, které podpoří klientovu značku. Tentokrát jsme v ní hodnotili nejen efektivitu, ale i kreativu a kombinaci různých typů cílení. Digitální agentura bV24 se výzvy skvěle chopila, a tak není divu, že se také stala jejím vítězem.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.