Přechodem Skliku na Zboží.cz inzeráty jsme dosáhli nejen jednodušší a intuitivnější optimalizace kampaně, ale zaznamenali jsme také značné zlepšení výsledků. A to se projevilo ve vyšší efektivitě a lepší konverzní hodnotě.
Jak zlepšit nákupní kampaně? Vsaďte na analýzu nedostatků a pečlivou optimalizaci
Pořádek dělá přátele, a proto je i pro udržení nákupních kampaní v kondici potřeba se na ně čas od času podívat. Agentura Next Vision s klientem Vzdušín to vzali opravdu z gruntu a věnovali čas nejen analýze Zboží inzerátů, ale také optimalizaci. Výsledek? Násobně více konverzí i nižší CPC. Podívejte se s námi, jak agentura postupovala.
O klientovi Vzdušín |
Vzdušín na trhu působí už přes deset let a jeho cílem je lidem dodávat produkty, které jim usnadní život. Z původních klimatizací, čističek, odvlhčovačů a další vzduchotechniky rozšířila firma sortiment také o další produkty, jako jsou drony či elektrokoloběžky. |
O agentuře Next Vision |
Agentura Next Vision není na poli online reklamy a e-commerce žádným nováčkem. Na trhu působí již od roku 2014 a za svou existenci realizovala již přes 450 webových prezentací a reklamních kampaní. Jejich misí je prodávat to, co má smysl si koupit. |
Před startem je třeba upravit strategii
S příchodem Zboží inzerátů v září 2022 čekala agenturu pořádná výzva. A to redefinovat PPC strategii pro klienta Vzdušín s cílem:
- Zjednodušit optimalizace nákupní kampaně
- Zvýšit počet konverzí
- Zvýšit tržby
- Snížit cenu za proklik
- Udržet efektivitu, tedy PNO (podíl nákladů na obratu)
Agenturu a klienta čekaly dva zásadní úkoly. Prvním byla analýza produktů a oprava chyb v administraci Zboží.cz, poté následovala optimalizace kampaní přímo v Skliku.
Analýza Zboží.cz a oprava chyb v administraci
Agentura věděla, že tvorba nákupní kampaně probíhá jinak než dříve. Specialisté ale zároveň cítili obrovský potenciál, který by jim pomohl dosáhnout stanoveného cíle – maximalizovat tržby při zachování PNO, tedy efektivity kampaní.
Z analýzy, kterou vypracovala specialistka Zboží.cz Iva Gnolová, vyplynulo, že 18 % produktů není zařazeno do kategorie a 47 % nabídek není spárováno s produktovou kartou.
Produkty nezařazeného do kategorie se zákazníkům nemusí zobrazit
U 122 (18 %) nabídek byla použita chybná hodnota CATEGORYTEXT nebo hodnota úplně chyběla. Pokud si tedy potenciální zákazník zpřesnil vyhledávání a zúžil oblast pouze na konkrétní kategorii, špatně zařazené nabídky se už mezi konkurencí nezobrazovaly.
Položky nespárované s produktem
322 (47 %) nabídek nebylo spárováno s produktovou kartou. Nabídky byly buď unikátní, případně produktová karta ještě nebyla založena.
Co čekalo agenturu dále?
Agentura doplnila nebo opravila kategorie Zboží.cz v tagu CATEGORYTEXT a snížila tak podíl produktů nezařazených do kategorie z 19 % na 7 %.
Specialisté se pak zaměřili na nespárované produkty a navýšili podíl napárovaných položek s co nejbližší shodou tagu PRODUCTNAME s názvem už existujících produktových karet, a to podle doporučeného názvosloví.
Jaké pravidlo agentura použila pro vytváření správného názvu?
VÝROBCE – PRODUKTOVÁ ŘADA – PRODUKTOVÉ OZNAČENÍ – DRUH PRODUKTU – VARIANTA
Struktura kampaně a optimalizace v Skliku
V tomto kroku v Next Vision rozsegmentovali produkty podle jednotlivých kategorií a nastavili bidování na základě jejich důležitosti a maržovosti. Tvorba CPC probíhala přímo prostřednictvím Skliku, a to z důvodu, že se v budoucnu do jeho rozhraní přesunou veškeré možnosti nastavení, správy kampaní, zobrazování statistik a další funkce.
V rozhraní Skliku byla optimalizace díky přehlednému rozdělení do produktových skupin a statistikám pro jednotlivé produktové skupiny jednodušší. Agentura každý týden revidovala výkon jednotlivých kategorií a podle toho upravovala CPC. Postupně tak došlo ještě na další rozpad kategorií do podkategorií a značek. Hlídání výkonu nových produktů a kategorií bylo výrazně jednodušší, a tak mohl agenturní tým rychleji reagovat na vycházející hvězdy a sezonalitu jednotlivých kategorií.
Jaké ukazatele agentura sledovala v administraci Zboží.cz?
- CTR
- Konverzní poměr
- Průměrné CPC
- ROI
Co dalšího agentura v rámci optimalizace realizovala?
- Pozastavení neefektivních produktů
- Úpravu CPC u nejlépe performujících produktů
- Experimenty se sezónními slevami
Optimalizace jako cesta k lepším výsledkům
Výsledky produktové inzerce ukazují růst počtu prokliků i konverzí při současném snížení CPC. Počet prokliků se více než zdvojnásobil, což naznačuje lepší dosah a optimalizaci kampaní. Zvýšení CTR o téměř jeden procentní bod také dokazuje, že reklamy jsou relevantnější a lépe cílené.
Snížení CPC o více než 3 Kč poukazuje na efektivnější využití rozpočtu díky lepšímu cílení. Celková hodnota konverzí se více než zdvojnásobila, což ukazuje, že počet konverzí nejen stoupl, ale pravděpodobně vzrostla i průměrná hodnota každé konverze. Pozitivní je také pokles PNO. Znamená to, že kampaně byly efektivnější než v předcházejícím roce.
Rok | Prokliky | CTR | CPC | Konverze | Hodnota konverzí | PNO |
---|---|---|---|---|---|---|
2022 | 10 657 | 2,2 % | 15,6 Kč | 177 | 1,3 milionu korun | 11,9 % |
2023 | 25 844 | 3,1 % | 12,3 Kč | 390 | 3 miliony korun | 10,3 % |
Na co se vyplatí myslet?
Při tvorbě kampaní nezapomeňte na pár jednoduchých pouček:
- V účtu Sklik se dá nastavit pouze jedna kampaň typu Zboží.cz pro danou provozovnu.
- Rozpočet se zadává v administraci Zboží.cz a v rozhraní Sklik se v tuto chvíli nedá nastavit.
- Sestavu Všechny produkty nelze pozastavit, dá se pouze změnit maximální CPC.
- Optimalizovat přes vyhledávací výrazy není možné, nelze tedy využít ani vylučující klíčové výrazy.
Výsledek: Nárůst tržeb o 121 % i nižší PNO
Díky analýze od Zboží.cz, správnému nastavení kampaně, její segmentaci, pravidelnému monitorování a agilní optimalizaci dosáhla agentura s klientem vynikajících výsledků. Díky této kombinaci došlo k meziročnímu nárůstu o 121 % v tržbách a zvýšení efektivity o 1,6 procentního bodu.