Podzimní DMP novinky na Seznamu: Nové cílení, přesnější data i propojení s DV360

Podzim přinesl celou řadu datových vylepšení. V Seznamu rozšiřujeme možnosti cílení o socioekonomické třídy, typ bydliště i přesnější demografii. Zároveň nově propojujeme 1ˢᵗ party data se systémy jako DV360 a aktualizujeme audience každý den.

Socio-ekonomická klasifikace 

Nahrazujeme segmenty bonity socioekonomickým cílením vybudovaným na základě dat od Českého národního panelu a chování uživatelů napříč službami Seznamu. Klasifikace vychází z metodiky agentury Nielsen (ABCDE). Příjmové skupiny jsme zjednodušili na tři segmenty, které najdete v Adform Marketplace: Vyšší třída (A+B), Střední třída (C) a Nižší třída (D+E). Celkem pokrýváme přes 4 000 000 IDs.

Cílení funguje díky prediktivnímu přístupu i pro nepřihlášené uživatele. Původní segmenty bonity skončí 31.10.2025. V rámci privátních dealů a custom audiencích tvořených na míru, které obsahovali bonitu, automaticky nahradíme segmenty novou socioekonomií.

Domy a byty z map 

Na Seznamu využíváme nový klasifikátor, který je propojen s leteckou vrstvou z Mapy.com. Na základě snímků a adresy vyhodnocují naše modely poháněné umělou inteligencí, zda je na adrese bytový nebo rodinný dům. Adresu bydliště pak přihlášení uživatelé vyplňují do svého uživatelského Seznam účtu nebo do Mapy.com. Domov uživatele dokážeme také predikovat. Cílení najdete v Adform Marketplace pod názvy Typ bydliště – bytový dům a Typ bydliště – rodinný dům

Nová socio-demografie  

S přihlášeným uživatelem pracujeme podobně i v rámci socio-demografie. Pohlaví a věk kategorizujeme podle údajů vyplněných v Seznam účtu. Týká se to přibližně 71 % veškerého trafficu. Do budoucna počítáme s rostoucím podílem přihlášených uživatelů. O klasifikaci nepřihlášených uživatelů se stará strojové učení na základě jejich chování na internetu (obsah navštívených stránek, denní doba, počet navštívených stránek apod.). Díky tomu dokážeme určit pravděpodobné pohlaví a věkový rozptyl uživatele.

Data jsme porovnali s nezávislou výzkumnou agenturou Nielsen. U pohlaví a věkových kategorií jsme v testovací kampani dosáhli shody okolo 90 % případů. Výjimku tvořila skupina 25–39 let, kde byla shoda okolo 80 %. 

Inzerentská 1st party data neboli vlastní seznamy zákazníků ve většině DSPs 

Oslovení zákazníků vašich klientů už není doménou jen DSP Adform, které umí pracovat s Czech Ad ID využívaným pro tyto účely. Díky Seznam Data Clean Room a našemu ID grafu umíme propojit inzerentská 1ˢᵗ party data s klasickými cookies a cílové skupiny vyexportovat i do DV360 nebo vám vytvořit privátní datový deal.

Chcete vědět, jak na to? To se dozvíte v našem článku.

Datové routy do DV360 

Když už jsme u DV360, máme pro vás další dobré zprávy. Nově umožňujeme posílat cílové skupiny do DV360. Ty pak najdete v sekci Targeting3rd party audiences. Hledejte název cílení, který vám zaslal váš konzultant. 

Čerstvá data každý den 

Novinky zakončíme pozitivní zprávou pro všechny – nehledě na využité DSP. Pokud jste si u nás nechali vytvořit složitější audienci na míru, která pracovala například s klíčovými slovy nebo filtrací, její aktualizace dříve probíhala na několikatýdenní bázi. Nově audience aktualizujeme každý den, takže vám už žádný uživatele neuteče. 

Za tým RTB Jiří Novotný

Sdílet na sítích