4. 11. 2014

Sklik Retargeting – 9 měsíců poté

22. ledna tohoto roku jsme spustili dlouho očekávaný Sklik Retargeting do veřejné bety. Více než 9 měsíců má tedy možnost každý inzerent oslovovat návštěvníky svého webu se speciálními nabídkami nebo oslovovat zákazníky stávající a přimět je k dalšímu nákupu. Jak se retargeting za poslední měsíce vyvíjel? A jak inzerentům funguje? Pojďme si udělat malé shrnutí a představit si i úspěšný příběh prodejce parfémů Elnino.cz.

Od spuštění retargetingu jsme naslouchali našim inzerentům a postupně přidávali funkce, po kterých nejvíce volali. Například možnost cílit i na uživatele “označené” konverzními kódy, prohledávání v seznamech uživatelů, zobrazování podmínek u názvů seznamů a další drobná vylepšení v rozhraní.

Sklik Retargeting Pro mnoho inzerentů je dnes retargeting nezbytnou součástí kampaní v Skliku. Aktuálně jsou retargetingové kampaně aktivní ve více než 2 tisících účtech. I inzeráty cílené tímto způsobem tvoří přibližně jednu třetinu všech inzerátů vydávaných v obsahové síti Skliku a jeho podíl nadále roste.

Míra prokliku napříč všemi retargetingovými kampaněmi v systému je zhruba o polovinu vyšší než kontextově cílených inzerátů. Záleží samozřejmě na způsobu cílení, sdělení inzerátu i dalších faktorech. U velmi přesně zacílených retargetingových kampaní může míra prokliku dosahovat běžně i 1 %.

Spousta inzerentů však nevyužívá potenciálu retargetingu naplno a cílí na uživatele jen 30 dní plošně, ba dokonce i 540 dní plošně. Pokud jen cílíte na uživatele, kteří byli kdekoliv na vašem webu nebo třeba jen navštívili URL nákupního košíku, je samozřejmě míra prokliku výrazně nižší. Nemluvě o slabém konverzním poměru a počtu konverzí.

Příklad správně segmentovaných seznamů uživatelů
Příklad správně segmentovaných seznamů uživatelů. Seznamy s nejkratší platností mají nejvyšší odezvu od uživatelů (CTR) a vykazují i nejvyšší konverzní poměr. Dle dosahovaného výkonu lze pak měnit cenovou nabídku.

ElninoVýznamný online prodejce parfémů Elnino.cz viděl od začátku v retargetingu příležitost, jak oslovit novým způsobem návštěvníky svého webu i stávající zákazníky a navýšit tak výrazně počet objednaných parfémů. Jak se jim podařilo získat o téměř 30 % nových objednávek více? Jak se podařilo snížit náklad na získání objednávky na polovinu oproti ceně za objednávku z non-brandových kampaní ve vyhledávání? To vše se dozvíte v přiložené případové studii Elnino.cz – Sklik Retargeting (PDF, 2,9 MB).

Pro úplnost také připomínáme velmi dobré výsledky v retargetingu, kterých dosáhl online prodejce zájezdů Invia.cz.

Za celý tým Skliku Jan Slezák a David Velechovský