Seznam.cz dokončuje práci na integraci externí DMP platformy a vybraným partnerům umožnil testovaní segmentů v předstihu. Jako první je prověřila mediální skupina Omnicom.
Internetová jednička Seznam.cz v minulých týdnech testovala své první uživatelské segmenty v rámci programatického nákupu a velmi brzy je uvolní pro celý trh (více zde). Jednotlivé skupiny uživatelů jsou k dispozici v DSP Adform jako součást napřímo integrovaných dat.
„Na integraci externí DMP platformy jsme začali pracovat před létem, abychom stihli začátek high season a mohli tak sbírat zpětnou vazbu z trhu o relevanci a efektivitě našeho cílení v nejvytíženější části roku. Kompletní správu nad daty a profilací uživatelů si držíme na vlastní straně a využíváme tak naše dlouholeté zkušenosti v této oblasti. Adform DMP využíváme zejména jako další distribuční kanál, pomocí kterého naše cílení dostaneme do RTB ekosystému a začneme využívat roustoucí poptávky a potenciálu v programatickém nákupu cílené reklamy,“ přibližuje Jakub Novotný, DMP manažer ze společnosti Seznam.cz.
Omnicom Media Group byla jednou z prvních agentur, které měly k cílení přístup ještě před oficialním spuštěním. Skrze svou agenturu PHD pak toto cílení otestovala u klienta Škoda Auto v rámci propagace nového SUV modelu Škoda Karoq. RTB týmem bylo využito několik relevantních segmentů a jako konkrétní příklad může posloužit segment Seznam.cz – Terénní vozy, který se pro účely kampaně hodil nejvíce.
A výsledky?
„První test RTB cílení od Seznamu mě mile překvapil, protože doručil CTR 0,93 %. To je výborný výsledek, pokud vezmeme v úvahu fakt, že zde byly použity pouze standardní bannery a žádné programatické rich-media formáty. Nutno podotknout, že takto vysoké číslo není výsledkem pár náhodných kliků. Test totiž proběhl na více jak 50 000 impresích. Cílem kampaně bylo rozšíření povědomí o novém modelu a vzhledem k charakteru kampaně jsme bohužel nemohli Seznam data otestovat na konverzích. Nicméně pokud zůstaneme u míry prokliku, ta je ve srovnání s většinou ostatních druhů cílení téměř dvojnásobná. Pokud navíc Seznam segment srovnáme s necílenou reklamou, jsme zhruba na čtyřnásobku CTR a to ukazuje na vysokou kvalitu namodelovaných segmentů. Seznam cílení se tedy určitě stane pravidelnou součástí našich programatických kampaní,“ shrnuje výsledky prvního testu Roman Mura, Head of Programmatic ze skupiny Omnicom.