RTB data od Seznam.cz mezi prvními prověřil Omnicom

Aneta Kapuciánová 10. září 2017

Seznam.cz dokončuje práci na integraci externí DMP platformy a vybraným partnerům umožnil testovaní segmentů v předstihu. Jako první je prověřila mediální skupina Omnicom.

Internetová jednička Seznam.cz v minulých týdnech testovala své první uživatelské segmenty v rámci programatického nákupu a velmi brzy je uvolní pro celý trh (více zde). Jednotlivé skupiny uživatelů jsou k dispozici v DSP Adform jako součást napřímo integrovaných dat.

„Na integraci externí DMP platformy jsme začali pracovat před létem, abychom stihli začátek high season a mohli tak sbírat zpětnou vazbu z trhu o relevanci a efektivitě našeho cílení v nejvytíženější části roku. Kompletní správu nad daty a profilací uživatelů si držíme na vlastní straně a využíváme tak naše dlouholeté zkušenosti v této oblasti. Adform DMP využíváme zejména jako další distribuční kanál, pomocí kterého naše cílení dostaneme do RTB ekosystému a začneme využívat roustoucí poptávky a potenciálu v programatickém nákupu cílené reklamy,“ přibližuje Jakub Novotný, DMP manažer ze společnosti Seznam.cz.

Omnicom Media Group byla jednou z prvních agentur, které měly k cílení přístup ještě před oficialním spuštěním. Skrze svou agenturu PHD pak toto cílení otestovala u klienta Škoda Auto v rámci propagace nového SUV modelu Škoda Karoq. RTB týmem bylo využito několik relevantních segmentů a jako konkrétní příklad může posloužit segment Seznam.cz – Terénní vozy, který se pro účely kampaně hodil nejvíce.

A výsledky?

„První test RTB cílení od Seznamu mě mile překvapil, protože doručil CTR 0,93 %. To je výborný výsledek, pokud vezmeme v úvahu fakt, že zde byly použity pouze standardní bannery a žádné programatické rich-media formáty. Nutno podotknout, že takto vysoké číslo není výsledkem pár náhodných kliků. Test totiž proběhl na více jak 50 000 impresích. Cílem kampaně bylo rozšíření povědomí o novém modelu a vzhledem k charakteru kampaně jsme bohužel nemohli Seznam data otestovat na konverzích. Nicméně pokud zůstaneme u míry prokliku, ta je ve srovnání s většinou ostatních druhů cílení téměř dvojnásobná. Pokud navíc Seznam segment srovnáme s necílenou reklamou, jsme zhruba na čtyřnásobku CTR a to ukazuje na vysokou kvalitu namodelovaných segmentů. Seznam cílení se tedy určitě stane pravidelnou součástí našich programatických kampaní,“ shrnuje výsledky prvního testu Roman Mura, Head of Programmatic ze skupiny Omnicom.

Aneta Kapuciánová

PR manažerka a tisková mluvčí

Sdílet na sítích