2. 2.

Případové studie Unihobby.cz a Nakupka.cz: Optimalizace kampaní má smysl

Každý e-shop se registruje na Zboží.cz se stejným cílem: navýšit svoje tržby. Všichni chtějí dostat svoje nabídky k zákazníkům, kteří se na Zboží.cz rozhodují, v jakém internetovém obchodě vyhlédnutý výrobek nakoupí. Proto má Zboží.cz mezi ostatními zdroji tržeb jeden z nejlepších konverzních poměrů. V silné konkurenci tisíců registrovaných e-shopů ovlivňuje výkon kampaně celá řada faktorů. Ve spolupráci se dvěma známými českými internetovými obchody jsme připravili případové studie, které ukazují možné způsoby, jak lze výkon kampaně navýšit. A to při současném snížení PNO – oba e-shopy díky optimalizaci cenu za konverzi snížily.

Shrnutí případových studií

Loni na jaře jsme na Zboží.cz představili nové zobrazení nabídek v detailu produktu. Cílem bylo poskytnout všem e-shopům stejnou možnost ovlivnit svoji pozici v detailu produktu. Jedním z e-shopů, který na tuto změnu pružně zareagoval, byl známý český obchod s domácími spotřebiči Nakupka.cz. Klient navýšil cenu za proklik u svých nabídek v průměru o 21 %. Díky tomu se klientovy nabídky dostaly na více viditelné pozice, z nichž odchází nejvíce potenciálních zákazníků na stránky e-shopů. Kampaň se současně zefektivnila – cena za konverzi i PNO klesly.

S druhým klientem, největším českým řetězcem hobby prodejen Unihobby.cz, jsme se sešli osobně a navrhli mu na míru seznam doporučení k optimalizaci kampaně. Z těch hlavních šlo mj. o úpravu XML feedu (doplnění elementu CATEGORYTEXT dle specifikace Zboží.cz) a efektivní využití aukčního modelu. Klient naše doporučení zapracoval a současně navýšil cenu za proklik u svých nabídek v průměru o 45 %. Klientovi se optimalizací kampaně dle našich doporučení podařilo navýšit (ve stále stoupající konkurenci) celkovou hodnotu objednávek generovaných ze Zboží.cz o 141,73 %. Dalším přínosem optimalizace pak bylo zvýšení efektivity kampaně – cena za konverzi klesla o 15,92 % a PNO se snížilo o 14,98 %.

Více informací se dozvíte v případových studiích, které najdete ke stažení pod článkem. Případné dotazy k tématu můžete posílat na známou adresu zbozi@firma.seznam.cz.