Případová studie pro společnost ChytryHonza.cz

20. února 2019

ChytryHonza.cz je první ryze český online srovnávač s kompletní nabídkou finančních produktů. Na jediném místě naleznete na 180 nabídek produktů od 75 bank a pojišťoven. Některé produkty lze rovnou sjednat online, například cestovní pojištění, pojištění majetku nebo dokonce i povinné ručení.

Cíle kampaně dle zadání klienta byly zvýšení poptávky po životním a úrazovém pojištění, oslovení vhodných zákazníků a optimalizace na klientem požadované CPA.

Řešení

Životní pojištění je produkt, který uzavíráme v určité životní fázi, proto jsme pracovali pouze s cílenou reklamou a vybrána byla vhodná publika, která korespondují s nabídkou produktu životního pojištění:

  • Životní pojištění pro zajištění rodiny
    • Publikum: muži ve věku 25-39 let, kteří mají rodinu s dětmi.
  • Životní pojištění k hypotéce
    • Publikum: muži ve věku 25-39 let, kteří mají nebo aktuálně řeší hypoteční úvěr.
  • Životní pojištění aktivní život
    • Publikum: muži ve věku 25-39 let, kteří aktivně sportují. Pro ženy ve věku 25-59 let byly v této kategorii vytvořeny vlastní bannery.

Pro každou kategorii produktu jsme vytvořili různé kreativy v několika variantách.

Pokročilé možnosti nastavení

Na základě předchozí kampaně a sledování návštěvnosti webu bylo zjištěno, že uživatelé takto zásadní životní rozhodnutí řeší jen v určitou dobu a nastavení kampaně tuto skutečnost bralo v úvahu.

V hlavní roli nativní inzerát

Od životního pojištění čekají lidé především jistotu v kritické životní fázi. V online světě máme na vyvolání zájmu zpravidla kolem 0,5-1 vteřiny. V průběhu kampaně se ukázalo, že největší výkon má nativní inzerát, bannerové pozice byly pro účely krátkodobého výkonu pozastaveny. Největší úspěch měly fotografie, které přímo ilustrují kritickou situaci, která v životě člověka může způsobit zásadní komplikace.

V kampani vždy rotovalo více různých kreativ najednou a potencionální klient se tak za kampaň setkal s různými variantami.

Vývoj kampaně – ukázka trendu

Celkové náklady na konverzi se průběžnou optimalizací podařilo snížit o víc než 80 % oproti začátku kampaně. Celkový výsledek byl o 40 % lepší než klientem definovaný cíl pro CPA.

Výsledky celé kampaně

Výsledky nativní reklamy

V období, kdy běžel pouze nativní inzerát jsme dosahovali průměrného CTR 0,34 %. Pokročilá technologie pro správu kampaně nám umožnila sledovat i další zajímavé úhly pohledu na chování oslovených uživatelů. V kampani jsme například zaznamenali 411 tzv. conversion post impression, tedy konverzí, které byly provedeny do 7 dnů po zobrazení banneru.

Závěrem

Případová studie ukazuje, jak v průběhu času lze s kampaní pracovat a vhodně ji optimalizovat pomocí vhodných kreativ, času a dalších pokročilých nastavení (omezení domén, bannerové rotátory apod.), které má RTB DSP k dispozici.

Stáhnout infografiku

Sdílet na sítích