12. 6.

Jak se daří Seznam RTB? O tom se rozpovídal Ondřej Kacbal na Adform Coworking Days

V Seznamu meziročně roste RTB inventory, podíl RTB na prodané reklamě i počet klientů využívajících správu RTB kampaní od Seznamu. Máme se zkrátka čím pochlubit. Na Adform Coworking Days jsme měli šanci odprezentovat nejen výsledky za poslední období, ale i ukázat, jak fungují supportní RTB týmy a jak nám možnosti DSPs umožňuje dělat náš vlastní (S)brand Lift.

V polovině května proběhla jedna z nejzajímavějších akcí pro RTB publikum v Česku – Adform Coworking Days, kde se potkali jak lidé z agentur, tak ze strany klientů, kteří mají o nové informace zájem. Seznam na akci zastupoval Ondřej Kacbal, manažer týmu RTB konzultací, který mluvil o RTB z pohledu publishera.

O čem Ondra ve své přednášce mluvil? Krátce jsme ho vyzpovídali.

Ondro, mohl bys v pár větách shrnout nejzajímavější body z tvé prezentace?

Návštěvníci akce byli z půlky klienti s různou zkušeností na poli RTB a z půlky lidé z agentur, kteří už se v problematice RTB dobře vyznají. Bylo tedy náročné udržet vždy pozornost celého publika. Nechtěli jsme tentokrát jít tou klasickou publisherskou cestou a zaměřit celou prezentaci na prodej. Chtěli jsme lidem ukázat, co všechno se změnilo u největšího publishera s příchodem programatiku, především RTB. Mluvil jsem tedy především o interních týmech, které bylo potřeba okolo RTB vybudovat a o agendě, za kterou jsou zodpovědní.

Část prezentace byla samozřejmě zaměřena i na čísla, kde jsme ukázali tempo růstu prodaných impresí a dat do RTB a zásah Seznam RTB porovnaný s naším druhým programatickým systémem Sklik. „Spolupráce” těchto dvou systémů pro nás bude v budoucnu ještě velké téma.

Odráží se tyto pozitivní trendy i na nárůstu počtu klientů?

Rozhodně. Seznam má aktuálně přes 45 tisíc klientů a jak už jsem naznačoval, my se pro ně snažíme naše služby a servis neustále vylepšovat. Aktuálně pracujeme na větším propojení Sklik a RTB týmů, abychom byli schopni nastavit programatickou kampaň komplexně a vytěžit z kombinace obou reklamních systémů nejlepší výsledky.

Máš nějaký zajímavý příklad z poslední doby, na kterém je vidět, jak může správně zacílená reklama fungovat?

Na konferenci jsem ukazoval, jak jsme díky Sbrand Liftu změřili efekt videoreklamy jednoho z našich klientů. Ukázalo se, že v See i Think fázi nákupního procesu narostl počet uživatelů, kteří se značkou klienta pozitivně souzněli. Tím se mimo jiné ukazuje, že RTB je nejenom výkonnostní kanál, ale má svůj smysl i v ranních fázích nákupní cesty.

Ondro, děkujeme za rozhovor.

Máte zájem taky zkusit Seznam RTB? Ozvěte se nám na ko.rtb@firma.seznam.cz