Zvyšte povědomí o své značce. Využívejte brandové kampaně

Michaela Svobodová 7. června 2021

Chcete zvýšit povědomí o své značce? Vyzkoušejte brandové kampaně. Ideální způsob, jak říct potenciálním i stávajícím zákazníkům svůj příběh a odlišit se od konkurence. 

Brandové kampaně se od výkonnostních liší tím, že vyžadují konzistentní a dlouhodobou práci napříč různými reklamními kanály, vhodnou kreativu a správné vyhodnocování. Nenechte se ale „náročnější údržbou” odradit. Opravdu to stojí za to. Brandové kampaně nedefinuje kanál, ale typ sdělení. Některé kanály jsou však pro promo vaší značky vhodnější, jiné méně. Ty, které mají vysokou vizibilitu, čas strávený s médiem nebo vysokou pozornost jsou právě ty pravé. 

Formát, který dokáže nejefektivněji představit vaši firmu či produkt, odvyprávět váš příběh a zároveň vzbudit emoce je videoreklama. Její oblíbenost neustále roste. V roce 2020 podle údajů Sdružení pro internetovou komerci tvořila videoreklama 29 % z celkové display reklamy a meziročně vzrostla o 11 %. Její růst vidíme i v Seznamu. Investice do ní meziročně vzrostly až o 27 %. Podle Netmonitoru data ukazují, že Seznam.cz má mězi českými publishery největší videoinventory v České republice. A to s tržním podílem 75 %.

Videoreklama má výhodu v tom, že v divákovi dokáže lépe vyvolat emoce než třeba reklama bannerová. Je to tím, že působí na více smyslů – jak na vizuální smysl, tak i sluchový. Video může někoho inspirovat, edukovat ale i pobavit, což přes banner jde podstatně hůř,” říká manažer videoreklamy Petr Daneš

Dalšími kanály, kterými můžete budovat svou značku, jsou klasická televizní reklama, reklama v rádiu, reklama v tisku, obsahové spolupráce nebo bannerové formáty jako např. Branding nebo Exclusive Premium.

Chcete se dozvědět ještě víc? Mrkněte na díl Seznam, jak ho neznám, kde vám představíme, jak mít brandové kampaně v malíku. 

A malá rada na závěr. Budujte svou značku – ať už jste malá, střední nebo velká firma. Velká část businessu se přesouvá do onlinu, proto může znít lákavě investovat více do výkonových formátů, ty však mají spíše krátkodobý efekt. Proto doporučujeme tyto typy reklam kombinovat. Podívejte se i na zajímavé články, podcasty a materiály k brandovým kampaním.

Michaela Svobodová
Michaela Svobodová

Content Strategy Manager

Sdílet na sítích