Nové kategorie a parametry na Zboží.cz od října 2025
Po nedávném souhrnu novinek přinášíme přehled nových kategorií, nově založených či upravených parametrů a dalších změn, ke kterým došlo v září roku 2025.
Konverze je důležitý ukazatel výkonnosti vašich kampaní. Z důvodu různých technologických omezení však nemohou být vždy všechny započteny. Od 19. 4. 2022 budeme nově počítat i s modelovanými konverzemi a měření tak bude více odpovídat reálným konverzím na webech inzerentů.
Z čeho se konverze modelují? Běžné konverze (tzv. pozorované konverze) započítáváme spojením informací o konverzi a jí předcházejícímu prokliku daného uživatele. Některé prohlížeče (typicky Safari) nebo jejich doplňky (např. adblocky) však blokují sdílení informací na základě kterých inzerenti vyhodnocují přínos kampaní. Někteří uživatelé také nevyjádřili souhlas s ukládáním cookies na inzerentově webu. Proto Seznam.cz nově použije další identifikátory.
Modelování konverzí je postaveno na identifikování objemu prokliků, u kterých nemohlo dojít k výpočtu pozorovaných konverzí, a zpracování konverzí s informací o nesouhlasu (pomocí jiných identifikátorů než cookies, samozřejmě). Jinými slovy, konverze započítávané stávající metodou neobsahují konverze uživatelů prohlížečů blokujících cookies a také nijak nezohledňují objem konverzí s informací o nesouhlasu uživatele s ukládáním cookies.
Počínaje 19.4.2022 budou součástí konverzí ve všech přehledech – v rozhraní, statistických reportech i statistik stahovaných přes API i modelované konverze. Hodnoty naměřené oběma způsoby jsou sloučeny (podobně jako např. u cross-device konverzí).
Modelované konverze obsahují i hodnoty, tudíž můžete nadále pracovat s metrikami hodnota konverzí a PNO jako jste byli zvyklí dosud.
Vzhledem k tomu, že modelované konverze již dnes používají i další reklamní platformy (např. Google Ads), máte nyní k dispozici více vypovídající data pro srovnání výkonu. Pracujte se statistikami konverzí jako dosud.
Přesnějšího počtu konverzí díky modelování docílíte pomocí parametru consent v konverzním kódu. Systém dokáže zpracovat a započítat část konverzí i bez ukládání a čtení cookie v uživatelově zařízení.
Z důvodu nutnosti využití statisticky významných dat, nejsou modelované konverze v Skliku součástí konverzí na úrovni jednotlivých cílení a jednotlivých reklam. Na Zboží.cz nejsou modelované konverze součástí podrobných reportů statistik položek. V případě, že v nějakém typu reportu využíváte data z této úrovně (např. součet za všechna cílení), doporučujeme přejít na statistiky na jiné úrovni (např. sestavy), aby vám data seděla a měli jste srovnatelná data např. se zmíněným Google Ads. Více v nápovědě.
Za celý tým Skliku Jakub Trefilík a David Velechovský