Mazda dosáhla kvalitních výsledků z personalizovaného obsahu bannerů s cílením od Seznamu díky spolupráci týmů GroupM a Sauto.cz. To poskytlo svá cookies data s typy vyhledávaných vozů. Podle nich se pak vytvořilo množství kreativ. Kolik kreativ bylo potřeba, aby cílení správně zafungovalo? Nejen to, ale i další zajímavosti se dočtete v případové studii.
Mazda
Mazda Motor Corporation je japonský výrobce automobilů s globálním zaměřením. Podíl na evropském trhu se pohybuje kolem 1,7 %. V České republice dosáhl v roce 2020 tržního podílu 0,88 %, což odpovídá 1789 prodaným vozům. U vozů se zaměřuje na cílovou skupinu, která upřednostňuje kvalitní výbavu a design nad cenou. Aktuálně na českém trhu nabízí k zakoupení 8 modelů.
GroupM a Xaxis
GroupM je globálně největší komunikační skupina, která působí v 80 zemích světa. Nemá žádné přímé klienty, komunikaci s nimi zastřešují její agentury. Jednou z nich je Mindshare, který má na starosti klienta Mazdu. Programmatickým týmem, který realizoval tuto case study je Xaxis, který poskytuje klientům komplexní řešení s širokou škálou technologií a garantuje měřitelné výsledky.
O kampani
Web mazdaihned.cz spravovaný klientem inzeruje skladové, ojeté a předváděcí vozy, u kterých by rád podpořil jejich prodej. Předmětem kampaně je proto zlepšení výkonu domény pomocí bannerů. Mazdaihned.cz má na stránkách k dispozici přes sto vozů rozmístěných po všech 28 dealerství Mazdy v ČR.
Cílem kampaně je přivést návštěvníky na web díky správně zacílenému personalizovanému sdělení. Klient vyžaduje maximálně efektivní oslovování potenciálních zákazníků a správu promovaných kusů automobilů.
Příprava před spuštěním
Xaxis vytvořil dynamické bannery s množstvím prvků, které se měnily podle relevance nabízených modelů aut a polohy potenciálního zákazníka. Základem byla práce s kreativami napojenými na data Seznamu.
Tvorba kreativ
V rámci technického setupu Xaxis vytvořil dynamický feed s více než 1728 variantami. Výsledné dynamické bannery importovali přímo do DCM AdServeru, kde se založila standardní kampaň.
Ve službě DV360 se poté nasadil zobrazovací skript s kompletní dynamikou, která se řídila cílením od Seznamu v DV360 a podmínkami z feedu. V rámci cílení se Xaxis řídil doporučením RTB konzultačního týmu Seznamu a využil data z portálu Sauto.cz dle uživatelských filtrů karoserií.
Optimalizace & RTG
V kampani jsme optimalizovali především CTR, s přihlédnutím ke konverzím. Conversion tracking jsme zajistili pomocí vytvořených Floodlightů ve službě CM360 a následného propsání do DV360. Pokud tedy návštěvník klikl na podstránku určitého automobilu nebo projevil zájem při procházení detailu vozu, retargetovali jsme ho kreativou stejného modelu.
Výsledky CTR a CPA
Kampaň díky kvalitně odvedené práci týmu Xaxis a využití cílení od Seznamu dosáhla CTR 0,29 %. Jednalo se tedy o nárůst 88 % oproti kampani, kde nebyla zapojená personalizovaná kreativa. Potvrdilo se, že spojením kvalitního cílení a personalizovaného sdělení, můžete dosáhnout lepších výsledků.
0,29 %
CTR s cílením od Seznamu
40 %
pokles ceny konverze
Seznam poskytl cílení složené z návštěvníků, kteří na portálu Sauto.cz zadávali své preference na jednotlivé karoserie vozu. Například pokud potenciální zákazníci vyhledali pomocí filtru SUV, zasáhli jsme je pak kreativou SUV modelu Mazdy. I díky této personalizaci klesla cena za konverzi o 40 %.
Závěr
Zapojením dynamických prvků v kreativě a personalizovanému sdělení na míru dosáhla kampaň požadovaných výsledků. Podařilo se zlepšit i obě sledované metriky CTR a CPA. A to díky optimalizaci dynamických kreativ, které byly navázané na relevantní zdroj dat Seznamu.
Oslovit reklamou zákazníky, kteří využívají prohlížeč Google, je celkem hračka. Ale zacílit na uživatele s prohlížeči Safari nebo Firefox, to je už pěkný oříšek. Výzvy máme rádi, a tak jsme se do toho s klientem Deichmann pustili. Využili jsme k tomu videoreklamu a cílili jsme především na lidi se zájmem o nakupování a slevy.
Brandové kampaně jsou bezpochyby důležitou součástí marketingu, a zejména ve vysoce konkurenčním prostředí, nesmíme zapomínat na budování povědomí o značce. Může však být bumper, tedy nepřeskočitelná 6sekundová videoreklama, vhodným prostředkem k rozšíření dosahu televizní kampaně? A má vůbec smysl využít tento formát jako nástroj k budování povědomí o novém produktu? Podívejte se, jak se našemu klientovi Jan …
Kampaň pro automobilku Volvo vznikla v rámci RTB výzvy Ukažte, co umíte bez cookies! Jejím cílem bylo oslovit relevantní publikum a přivést ho na web klienta. A to vše samozřejmě cookieless cestou. Mrkněte se, s jakým řešením přišly zástupkyně RTB týmu Xaxis.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.