Case Study: Jak jsme v lidech probudili žízeň po pohybu

Veronika Geltner 6. září 2022

Na jaře 2021 byly restaurace, divadla i sportoviště zavřená. Pandemie způsobila, že se Češi málo hýbali, a to mělo vliv na jejich fyzické i mentální zdraví. Abychom lidi opět přivedli k pohybu, otevřeli jsme ve spolupráci se značkou Rajec největší fitko v Česku a na Slovensku – na čerstvém vzduchu a zadarmo. 

Pohyb je radost, na kterou lidé v pandemii zapomněli

Značka Rajec se chtěla kromě motivování lidí k pohybu spojit také s přirozeným pohybem v přírodě. Proto jsme uživatele nechtěli nutit do soupeření a sdílení svých sportovních výkonů. Chtěli jsme pro ně vytvořit nenásilnou kampaň, díky které si vzpomenou na to, že je pohyb snadný a příjemný.

Vytipovali jsme 4500 venkovních posiloven, parků, rybníků a tras na běhání, kolo nebo třeba in-line brusle po celém Česku a Slovensku. Vyznačili jsme je na Mapy.cz a zobrazovali jsme je uživatelům vyhledávajícím klíčové slovo „Outfitko“. To byl ústřední prvek naší kampaně.

Vyhledávání sportovišť na mapě jsme podpořili interaktivním článkem Seznam Native, ve kterém amatérští sportovci dali čtenářům svoje tipy na to, jak venku sportovat a jak u pohybu vydržet. Do článku jsme kromě Mapy.cz zakomponovali i několik videí se sportovci.

Motivaci k pohybu jsme v článku doplnili i rolí hydratace a vody na sportovní výkon i lidské zdraví. V závěru jsme popsali soutěž o sportovní hodinky Garmin a další ceny, která se v rámci kampaně odehrávala na webu klienta.

Několik formátů i kanálů vedlo ke splnění ambiciózních cílů

Seznam Native jsme umístili na Seznam Zprávy a další weby pod hlavičkou Seznamu. Ve spolupráci se slovenským vydavatelstvím SME.sk jsme článek umístili i na jejich zpravodajský portál. Čtenost článků jsme podpořili také příspěvky na Facebooku.

Klient ve spolupráci s agenturou dále vytvořil speciální microsite se soutěží, zajistil spolupráci s influencery, kampaň na sociálních sítích i na desítkách sportovních eventů v Česku i na Slovensku. Kampani pomohlo také 5 milionů lahví se speciálními etiketami obsahující QR kód. Ten po načtení vedl uživatele do Mapy.cz s vyznačenými nejbližšími sportovišti.

Seznam Native přirozeně spojil značku Rajec a výzvu k pohybu pro amatérské sportovce. V období těsně po pandemické vlně bylo skvělé vidět, kolik lidí jsme zvedli ze židlí.

Jak měříme úspěch kampaně?

  • Před zahájením kampaně jsme si stanovili cíl oslovit 125 000 čtenářů. Obsah si v Česku přečetlo více než 190 000 unikátních čtenářů, což je o 52 % více, než bylo naším cílem.
  • Chtěli jsme, aby lidé u článku vydrželi alespoň 3 minuty, a i tento cíl se nám podařilo splnit. Průměrný čas strávený s obsahem se vyšplhal na 3,5 minuty. Videa s amatérskými sportovci si uživatelé spustili více než 120 000krát.
  • Úspěch jsme zaznamenali i co se týče používání aplikace Mapy.cz. Zdroj většiny zobrazení Outfitek v Mapy.cz byl organický a pramenil z oblíbenosti platformy. Během léta si uživatelé 2 210 261× zobrazili detaily u 4 500 vytipovaných míst.
  • Počet použití klíčového slova „Outfitko“, prokliků v rámci aplikace Mapy.cz a námi vytvořeného obsahu v součtu s načtením QR kódů z etiket dohromady činil 101 713 případů.

Mám radost, že se nám opět podařilo předčít všechny ambiciózní cíle, které jsme si spolu s klientem na začátku vytyčili. Potvrdili jsme si, že síla Seznamu je v jeho oblíbených službách a smysluplném obsahu, který umíme tvořit na míru každé kampani.

Kampaň obsadila 1. příčku v celosvětové konkurenci, a to v rámci soutěže Native Advertising Awards. Zazářila v kategorii Nejlepší nativní kampaň pro aktivaci uživatelů.

Chcete se i vy odlišit promyšleným obsahem a nápaditou kampaní? Rádi vám pomůžeme.

Veronika Geltner

Brand manager

Sdílet na sítích