Ať se firmy snaží své produkty vychválit sebevíc, recenze přímo od zákazníků hrají při rozhodování o nákupu velmi důležitou roli. Shrnuli jsme pro vás, co se v Seznamu na tomto poli za uplynulý rok změnilo a jak vám můžeme pomoct získat více recenzí.
Za období leden až červenec 2022 jsme získali o 3,4 milionu více recenzí proti minulému roku. Uživatelé Seznamu pak díky velkému množství hodnocení od jiných zákazníků získají lepší orientaci v nabídce firem a jejich služeb. Nárůst počtu recenzí ovlivnilo zejména aktivní sbírání recenzí prostřednictvím aplikace Mapy.cz. Počet recenzí u firemních profilů narostl meziročně o 95 %, což pomohlo zvýšit počet prokliků na firemní profily o více než 32 %.
Jak sbíráme hodnocení
Tisícům klientů pomohl v získání nových hodnocení nástroj zvaný Widget, neboli umístění výzvy k přidání hodnocení. Tento prvek si můžete přidat na webové stránky nebo do e-mailového podpisu. Stačí si jeho podobu vybrat ve svém administračním rozhraní. Více informací o widgetech dostanete v tomto článku.
Další nárůst počtu recenzí, zhruba o 35 %, zajistilo zjednodušení formuláře na vkládání hodnocení. Nově stačí zadat pouze hvězdičkové hodnocení, textové je dobrovolné.
Velmi významnou roli hrála také spolupráce mezi Mapy.cz a Firmy.cz. Zde jsme přišli s nápadem aktivně oslovovat potenciální recenzenty s žádostí o hodnocení firmy. A to hned poté, co zákazník dorazí do dané firmy pomocí navigace v aplikaci Mapy.cz. Když zákazník například přijede do firmy a nakoupí, Mapy.cz jej poté vyzvou k hodnocení. Případně stačí, aby zákazník nahrál fotografii firmy a též bude požádán o recenzi.
Další úpravy, které pomohly našim klientům získat více hodnocení:
Možnost reagovat a nahlásit chybné recenze v detailu firmy.
Informace o nové recenzi správce firmy „zvonečkem v liště“.
Číselné vyjádření průměrného hodnocení v detailu firmy.
Aktualizace hodnocení, kdy po návštěvě profilu nebo po navigaci do již hodnocené firmy vyzveme uživatele k hodnocení či k jeho aktualizaci.
Možnost lajkovat a strukturovat text recenze do odstavců.
Zobrazení hodnocení
Díky tzv. mapové badge, kterou získají klienti s větším množstvím aktuálních a kvalitních recenzí, můžete nově oslovit více potenciálních zákazníků přímo v mapovém podkladu.
Odeslali jsme fyzické samolepky na provozovny firmám s průměrným hodnocením nad 80 % s vyšším množstvím recenzí (dle podmínek Mapy.cz).
Starý vs. nový vzhled recenzí ve firemním profilu:
Topované hodnocení
U každého firemního profilu v tarifu Profituj má správce firmy možnost označit jedno ze svých hodnocení jako topované. Toto hodnocení se pak na webové stránce firmy.cz objevuje ve výchozím řazení na první pozici se zvýrazněním “Vybrané hodnocení”.
Pořadí hodnocení
V průběhu letošního roku jsme upravili algoritmus na výpočet výchozího řazení recenzí a průměrného hodnocení. Algoritmus zohledňuje zastarávání recenzí, kvalitu konkrétní recenze a důvěryhodnost konkrétního uživatele.
Nejčerstvější novinkou je pak uživatelské řazení recenzí v detailu firmy, kdy si zákazník může řadit hodnocení dle data, hodnocení či oblíbenosti.
Do budoucna chystáme umožnit např. vkládání fotografií k recenzím či strukturovaný sběr hodnocení u vybraných oborů.
Už delší dobu si můžete prostřednictvím administračního rozhraní Firmy.cz na svou stránku vložit widget (=odznak) s hodnocením a mapu s náhledem pobočky. Nově jsme přidali zcela nový widget s hodnocením vaší firmy a s logem Mapy.cz. Tento odznak můžete vložit do svých webových stránek nebo do podpisu vašeho e-mailu a posílit vaši značku logem Mapy.cz, …
Lámete si hlavu, jak se na Mapy.cz ještě více zviditelnit? Být uživatelům na očích a dostat se jim do povědomí? Máme pro vás odpověď. Je tu exkluzivní zákaznická POI. Nejprve to byly restaurace, ubytování, sport, kultura a trendy v oborech, které mohly využívat POI, a být tak na Mapy.cz více vidět. Teď je tu však …
Seznam.cz propojil to nejlepší ze svého firemního katalogu a mapového portálu. Mapy.cz upravily vizuální podobu výsledků hledání v pravém panelu i podobu bodů zájmu: nové ikony s fotkou a okamžitým plánováním trasy vystřídaly červené balonky. Klienti, kteří si zapnuli profil Seznam naplno, ocení vyšší výkon díky přidání stejného plánovače i do výpisu výsledků katalogu Firmy.cz a Seznam.cz …
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.