Hlavním partnerem české fotbalové reprezentace je už mnoho let automobilka Hyundai. My jsme se v Seznam Brand Studiu v posledních dvou letech starali o to, aby o tom všichni fotbaloví fanoušci věděli. Zároveň pomáháme promyšleným obsahem propagovat konkrétní modely aut a jejich výhody. Jak vypadaly naše kampaně?
Začátek léta 2021 se pro fanoušky sportu nesl ve znamení fotbalového šampionátu EURO. Půjčili jsme si červený Hyundai TUCSON a rozjeli jsme se mapovat dění kolem. Natočili jsme seriál Jedeme na EURO, jehož moderátory se stala trojice novinářů, a hlavně sportovních fanoušků – Jindřich Šídlo, Luděk Mádl a Jiří Hošek. A jelikož bylo kvůli pandemii velmi obtížné dostat se na zápasy, vytvořili jsme pro fanoušky fotbalu virtuální fanouškovskou zónu Češi, do toho! Návštěvníci tu mohli získat zajímavé informace o hráčích a zápasech, ale i soutěžit v rozsáhlé tipovací soutěži o dres nebo půjčení auta.
Přestože se česká reprezentace v roce 2022 nedostala na Mistrovství světa, naše komunikace nepolevovala a hledali jsme další neotřelé formáty. Vytvořili jsme online hru, kde si hráči mohli vyzkoušet, jak přesní by byli jako fotbaloví střelci. Pro fanoušky jsme také připravili interaktivní kvíz o lístky na zápasy Ligy národů. Vytvořili jsme seriál Nahrávky & Nabíječky, kterým provázel opět Jindřich Šídlo, tentokrát se Zuzanou Hodkovou z ekonomické redakce Seznam Zpráv. S vozem IONIQ 5 jsme vyrazili do Švýcarska a na vlastní kůži jsme si vyzkoušeli, že i s elektrickým autem se dá skvěle cestovat.
Jak jsme náš obsah dostali mezi lidi?
Vytvořený video obsah jsme umístili do článků na Seznam Zprávy a na Stream. Pro kampaň Jedeme na EURO jsme vytvořili interaktivní článek Seznam Native a k tomu přidali microsite FandimsHyundai.cz, kde lidé mohli tipovat a soutěžit. Každý díl z video sérií Jedeme na EURO a Nahrávky & Nabíječky provázela originální znělka s automobilem Hyundai v hlavní roli, video reklama se sponzorským vzkazem a bannery. Klíčové bylo, že u obsahu na Seznam Zprávách se neobjevovala jiná reklama než ta Hyundai. Součástí komunikace byl i obsah vysílaný na rádiu Expres FM a propagace na Facebooku.
Jaké výsledky kampaně přinesly?
- Cíl počtu zhlédnutí videí ze série Jedeme na EURO, který byl stanoven na 350 000, se nám podařilo překonat více než dvakrát. Seriál měl přes 777 600 zhlédnutí.
- Články, v rámci kterých seriál vycházel, nasbíraly přes 2 miliony zobrazení.
- Online fanzónu Češi, do toho! navštívilo přes 252 000 unikátních uživatelů.
- V roce 2022 jsme vytvořili online hru, ve které hráči trávili průměrně 10,5 minuty a v průměru 7krát hru opakovali.
- Články v sérii Nahrávky & Nabíječky nasbíraly přes milion zobrazení a videa v nich byla přehrána více než 350 000krát.
- Výsledky měření pomocí produktu Seznam Brand Lift ukázaly, že množství lidí, kterým se ve spojení s českým fotbalem vybaví značka Hyundai, narostlo z původních 22 % na 44 %. K tomu se nám navíc podařilo zlepšit vnímání elektromobility u Čechů o 18 %, a to díky přirozenému a nenásilnému předvedení elektrického auta v běžném životě.
Ať už chcete promovat službu nebo produkt, dělejte to zajímavým způsobem. Upoutejte zákazníkovu pozornost a naservírujte mu kvalitní obsah. Nevíte, jak na to? V Brand Studiu se nebojíme velkých výzev. Obraťte se na nás a my vám rádi pomůžeme: brandstudio@firma.seznam.cz.