Jak formát Seznam Talks nastartoval brand rodinné pražírny kávy

Ivana Eder 29. listopadu 2023  

Nový reklamní formát Seznam Talks se hodí pro značky, které chtějí být vidět. V nativním článku na byznysové téma mohou komunikovat svůj příběh a úspěchy nebo komentovat trendy ve svém oboru. Přečtěte si, jak jsme spolupráci Seznam Brand Studia a značky kávy Father’s odstartovali úspěšnou kampaní, která razantně pohnula se znalostí i vnímáním značky.

Káva z ostravské pražírny Father’s, kterou vlastní a provozují manželé Kvasničkovi, míří do celého světa. „Největší vlnu odběratelů jsme získali i díky vzorkům, které jsme přibalili k magazínům o kávě. Ty odebírají kavárny od Spojených států až po Tchaj-wan. Díky tomu, že lidé mohli naše upražená zrna poznat a ochutnat, ozvali se nám,“ vysvětluje jednu z mála marketingových aktivit majitel ostravské pražírny.

Letos se Petr Kvasnička rozhodl investovat do brandové kampaně. Vzhledem k tomu, jak zajímavý je pro naše čtenáře jak kávový byznys, tak příběh pražírny, pustili jsme se spolu s Father’s do přípravy pilotního článku formátu Seznam Talks. Ten je ideální pro byznysové příběhy značek a jejich zakladatelů nebo jiných ambasadorů.

Jak jsme kampaň dostali mezi lidi?

Abychom čtenáře mohli vtáhnout do dění v pražírně, autorky článku vyjely na místo, kde udělaly rozhovor s Kvasničkovými. Vznikl pak text o tom, jak se ve firmě proplétá podnikání s rodinnými hodnotami. Doplnili jsme jej fotkami a videem, ve kterém se diváci dozvěděli, jak obsáhlé a náročné pražení kávy je.

Kampaň jsme spustili v polovině dubna a po celý další měsíc jsme článek promovali na Seznam Zprávách, homepage Seznam.cz a Novinky.cz. Optimalizovali jsme přitom upoutávky vedoucí do článku tak, aby k obsahu dovedly kvalitní publikum.

Seznam Talks byl pro nás skvělý první krok k brandové reklamě. Výsledky nás mile překvapily a zaznamenali jsme i nemalý vliv na samotný maloobchodní prodej.

Jaké výsledky kampaň přinesla?

  • Čtenáři strávili s obsahem v průměru více než pět minut.
  • Každý desátý čtenář byl navíc natolik pohlcený životem a podnikáním majitelů pražírny, že chtěl vědět víc. Téměř 10 % čtenářů tak klikli na odkaz do e-shopu značky Father’s.
  • Pod článkem se odehrávala živá a pozitivně laděná diskuze.
  • Protože se jednalo o pilotní spuštění nového formátu, zajímal nás jeho vliv na značku, který měříme Brand Liftem. Povědomí o brandu v kontextu s konkurenčními značkami narostlo u čtenářů z původních 3 % na 25 %, což je zvýšení o 733 %.
  • Hledanost brandu se v období kampaně zvedla o 100 % v porovnání se dvěma předchozími měsíci a o 200 % oproti průměru z celého roku 2023. V květnu se dokonce počet dotazů dostal před obvykle hledanější konkurenci.

Ať už chcete vyprávět příběh vaší značky, komunikovat své úspěchy a pády nebo okomentovat byznysové téma, dělejte to zajímavě a důvěryhodně. Upoutejte zákazníkovu pozornost a naservírujte mu kvalitní obsah. Nevíte, jak na to? V Brand Studiu se nebojíme velkých výzev. Obraťte se na nás a my vám rádi pomůžeme: brandstudio@firma.seznam.cz

Sdílet na sítích