Opět jsme si pro vás v pravidelné rubrice Brand Studia připravili mix inspirací, novinek a nejzajímavějších obsahových spoluprací z naší dílny. Tentokrát s námi vyrazíte na cesty a dostanete tip na podcast.
Šest dní a pět bezesných nocí. Nové díly Nahrávek a nabíječek jsou venku
Jindřich Šídlo a moderátorka SZ Byznys Zuzana Hodková se v rámci našeho seriálu Nahrávky a nabíječky společně několikrát vydali po stopách české fotbalové reprezentace. Navštívili tak už Německo i Faerské ostrovy. Tentokrát dvojice zamířila na kvalifikační zápas pro EURO 2024 až do Albánie, a to elektromobilem IONIQ 6 značky Hyundai, která je sponzorem českého fotbalu. Jak to celé dopadlo se můžete podívat už nyní na Streamu. A pokud vás zajímá pohled do zákulisí toho, jak nové díly vznikaly, přečtěte si mini reportáž od Karolíny Otevřelové, manažerky projektu.
„Nejrychlejší cesta do Albánie vede přes Srbsko a Kosovo. Předpokládali jsme, že přejezd přes Kosovo může být napínavý, a proto jsme všechny dronové záběry nádherné přírody s nadupaným autem plánovali natočit už před tím. Ve Slovensku a v Maďarsku nám ale bohužel pršelo, a tak jsme natáčeli až v Srbsku. Problém přišel na hranici s Kosovem.
Celníkům se náš plán nelíbil, takže nás nechali vycukat několik hodin na hranicích a výsledkem bylo, že jsme dronové záběry museli vymazat, abychom mohli pokračovat v cestě. Měli jsme také možnost zjistit, že i v Albánii relativně dobře funguje asistenční služba. Píchnout v horách, kde před lety zabili české turisty, opravdu nechcete. Nám se to povedlo, ale i to jsme zdárně přežili,“ vypráví Karolína.
„Do Albánie se s elektromobilem, co se týká nabíjení, dostanete pohodlně. V hlavním městě Tiraně jsou ale místní nabíječky převážně soukromé a nemůžete je použít. Proto byl každý večer na místě dramatický a všichni jsme se modlili, aby se jedna ze tří oficiálních nabíjecích stanic uvolnila právě pro nás.
Dva dny natáčení v Tiraně utekly jak voda, zápas jsme prohráli, dva díly sestříhali ještě na místě, aby diváci měli aktuální epizody ihned k dispozici, a vydali jsme se na cestu zpět. Tak koukněte na poslední epizody Nahrávek a nabíječek a prožijte část dobrodružství s námi. Co myslíte, absolvoval tuhle jízdu Jindřich Šídlo, nebo letěl ‚na tajňáka‘ se Zuzkou Hodkovou?“
Přijela k nám návštěva z britské BBC
V mezinárodní soutěži nativní reklamy Native Advertising Awards měří každý rok síly ta nejlepší studia z celého světa. Především je ale soutěž příležitostí potkávat se a vzájemně obohacovat s kolegy, kteří jsou špičkou ve svém oboru. Mezi nimi je i studio BBC Storyworks, které v minulém roce vyhrálo kategorii Studio roku 2023 a je známé především kvalitou své produkce, speciálně pokud přijde řeč na videa.
Nedávno nás navštívil Luca Goaten, který v BBC Storyworks působí jako Content Strategist. Pohovořil u nás o významu storytellingu na příkladu komunikace příběhů v dobách starověkého Řecka. Ukázal, jaká je síla storytellingu v reklamě a jak ovlivňuje naše emoce, které si vytváříme ve vztahu k různým značkám. V panelové diskuzi jsme si pak mohli vyměňovat know-how i se inspirovat od studia, které má světový dosah a tvoří milionové kampaně. Mrkněte třeba na kampaň věnovanou Abú Dhabí nebo stránku o projektu Leaps by Bayer.
„Každé brand studio je v něčem silné a my se od našich zahraničních kolegů snažíme inspirovat, kde se dá. Vždy mě ale překvapí, že i přes rozdílnost v trzích a kulturách řešíme ty stejné výzvy. Na ty se pak při takových setkáních snažíme najít odpovědi, abychom mohli dělat stále lepší práci a naši klienti měli ještě lepší výsledky,“ říká Andy Sitta, šéf Seznam Brand Studia.
Kristýna a Honza vyrazili do regionů
V minulých Brandovinách jsme informovali o největší seznamácké akci roku Seznam fórum, kde za Brand Studio vystoupili i Content Lead Kristýna Ročkai a Brand Strategist Honza Čapek. Pokud jste na Seznam fóru nebyli, přehrát si můžete jejich přednášku o kampani pro outdoorovou značku Columbia. A pokud chcete vidět zajímavé výsledky kampaně černé na bílém, přečtěte si případovou studii o tom, jak jsme oslovili české turisty natolik, že s námi čtyřikrát obešli obvod Země.
Vystoupení Kristýny a Honzy sklidilo takový úspěch, že pak vyrazili i za našimi kolegy do Brna a Ostravy na konferenci Vaše značka, vaše budoucnost. Kromě představení úspěšné kampaně se značkou Columbia ale povyprávěli i o Seznam Talks, ideálním formátu pro vyprávění příběhů úspěšných firem. Na příkladu Čokoládovny Janek a pražírny kávy Father’s Kristýna představila, jak formát přináší výsledky regionálním firmám.
Poslechněte si příběhy lidí, kteří se rozhodli bojovat s rakovinou
V Seznam Brand Studiu se nebojíme zpracovávat ani těžší témata – vždy k nim ale přistupujeme s respektem a s odborníky v zádech. Když nás oslovilo pražské Protonové centrum, které léčí rakovinu protonovou radioterapií, věděli jsme, že musíme nechat vyprávět lékaře, pacienty i jejich rodiny. Klinika má totiž za sebou stovky příběhů lidí, kteří dostali v životě druhou šanci. A na to se hodí podcast. Připravili jsme tak sérii s názvem Protonoví bojovníci, ve které moderátor Honza Musil mluví s lidmi, kteří léčbou prošli nebo někoho nemocného provázeli.
Všechny díly podcastu si můžete poslechnout na webu www.protonovibojovnici.cz, který jsme pro podcast vytvořili, nebo v podcastových aplikacích.
Češi jsou při výběru nového auta docela konzervativní a primárně zvažují značky, se kterými už mají předchozí zkušenost. Automobilka Renault tak v Česku čelí velké výzvě. Ačkoliv jde o značku s velkým renomé, její vozy se u nás neřadí mezi nejvíce prodávané. V kampani k novému modelu Renault Austral jsme se rozhodli to změnit. Vytvořili jsme sérii audio-pohádek do auta a na pomoc jsme si přizvali děti i umělou inteligenci. Jak to dopadlo?
Vrátit Česko na čokoládovou mapu Evropy, to byl cíl kampaně, na které jsme pracovali s Čokoládovnou Janek. Před sto lety bylo totiž Československo třetím největším zpracovatelem kakaových bobů na světě. Komunistický režim však rozkvět čokoládového průmyslu na dlouho pozastavil. Až v roce 2015 se jedna trojice přátel rozhodla Čechům připomenout, jak vypadá poctivá čokoláda. Založili Čokoládovnu Janek, která ručně zpracovává ty nejlepší suroviny.
Výsadou CK Kudrna je to, že si její klienti z cest odnáší zážitky na celý život. Abychom splnili cíl kampaně přivést nové zákazníky, rozhodli jsme se cestovatelské zážitky lidem zprostředkovat. Vsadili jsme na Seznam Advertorial, protože jsme potřebovali s obsahem úzce spojit značku. Abychom oslovili kampaní ty, které láká aktivní dovolená, pracovali jsme i s RTB.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.