Opět jsme si pro vás v pravidelné rubrice Brand Studia připravili mix inspirací, novinek a nejzajímavějších obsahových spoluprací z naší dílny. Tentokrát s námi vyrazíte na cesty a dostanete tip na podcast.
Šest dní a pět bezesných nocí. Nové díly Nahrávek a nabíječek jsou venku
Jindřich Šídlo a moderátorka SZ Byznys Zuzana Hodková se v rámci našeho seriálu Nahrávky a nabíječky společně několikrát vydali po stopách české fotbalové reprezentace. Navštívili tak už Německo i Faerské ostrovy. Tentokrát dvojice zamířila na kvalifikační zápas pro EURO 2024 až do Albánie, a to elektromobilem IONIQ 6 značky Hyundai, která je sponzorem českého fotbalu. Jak to celé dopadlo se můžete podívat už nyní na Streamu. A pokud vás zajímá pohled do zákulisí toho, jak nové díly vznikaly, přečtěte si mini reportáž od Karolíny Otevřelové, manažerky projektu.
„Nejrychlejší cesta do Albánie vede přes Srbsko a Kosovo. Předpokládali jsme, že přejezd přes Kosovo může být napínavý, a proto jsme všechny dronové záběry nádherné přírody s nadupaným autem plánovali natočit už před tím. Ve Slovensku a v Maďarsku nám ale bohužel pršelo, a tak jsme natáčeli až v Srbsku. Problém přišel na hranici s Kosovem.
Celníkům se náš plán nelíbil, takže nás nechali vycukat několik hodin na hranicích a výsledkem bylo, že jsme dronové záběry museli vymazat, abychom mohli pokračovat v cestě. Měli jsme také možnost zjistit, že i v Albánii relativně dobře funguje asistenční služba. Píchnout v horách, kde před lety zabili české turisty, opravdu nechcete. Nám se to povedlo, ale i to jsme zdárně přežili,“ vypráví Karolína.
„Do Albánie se s elektromobilem, co se týká nabíjení, dostanete pohodlně. V hlavním městě Tiraně jsou ale místní nabíječky převážně soukromé a nemůžete je použít. Proto byl každý večer na místě dramatický a všichni jsme se modlili, aby se jedna ze tří oficiálních nabíjecích stanic uvolnila právě pro nás.
Dva dny natáčení v Tiraně utekly jak voda, zápas jsme prohráli, dva díly sestříhali ještě na místě, aby diváci měli aktuální epizody ihned k dispozici, a vydali jsme se na cestu zpět. Tak koukněte na poslední epizody Nahrávek a nabíječek a prožijte část dobrodružství s námi. Co myslíte, absolvoval tuhle jízdu Jindřich Šídlo, nebo letěl ‚na tajňáka‘ se Zuzkou Hodkovou?“
Přijela k nám návštěva z britské BBC
V mezinárodní soutěži nativní reklamy Native Advertising Awards měří každý rok síly ta nejlepší studia z celého světa. Především je ale soutěž příležitostí potkávat se a vzájemně obohacovat s kolegy, kteří jsou špičkou ve svém oboru. Mezi nimi je i studio BBC Storyworks, které v minulém roce vyhrálo kategorii Studio roku 2023 a je známé především kvalitou své produkce, speciálně pokud přijde řeč na videa.
Nedávno nás navštívil Luca Goaten, který v BBC Storyworks působí jako Content Strategist. Pohovořil u nás o významu storytellingu na příkladu komunikace příběhů v dobách starověkého Řecka. Ukázal, jaká je síla storytellingu v reklamě a jak ovlivňuje naše emoce, které si vytváříme ve vztahu k různým značkám. V panelové diskuzi jsme si pak mohli vyměňovat know-how i se inspirovat od studia, které má světový dosah a tvoří milionové kampaně. Mrkněte třeba na kampaň věnovanou Abú Dhabí nebo stránku o projektu Leaps by Bayer.
„Každé brand studio je v něčem silné a my se od našich zahraničních kolegů snažíme inspirovat, kde se dá. Vždy mě ale překvapí, že i přes rozdílnost v trzích a kulturách řešíme ty stejné výzvy. Na ty se pak při takových setkáních snažíme najít odpovědi, abychom mohli dělat stále lepší práci a naši klienti měli ještě lepší výsledky,“ říká Andy Sitta, šéf Seznam Brand Studia.
Kristýna a Honza vyrazili do regionů
V minulých Brandovinách jsme informovali o největší seznamácké akci roku Seznam fórum, kde za Brand Studio vystoupili i Content Lead Kristýna Ročkai a Brand Strategist Honza Čapek. Pokud jste na Seznam fóru nebyli, přehrát si můžete jejich přednášku o kampani pro outdoorovou značku Columbia. A pokud chcete vidět zajímavé výsledky kampaně černé na bílém, přečtěte si případovou studii o tom, jak jsme oslovili české turisty natolik, že s námi čtyřikrát obešli obvod Země.
Vystoupení Kristýny a Honzy sklidilo takový úspěch, že pak vyrazili i za našimi kolegy do Brna a Ostravy na konferenci Vaše značka, vaše budoucnost. Kromě představení úspěšné kampaně se značkou Columbia ale povyprávěli i o Seznam Talks, ideálním formátu pro vyprávění příběhů úspěšných firem. Na příkladu Čokoládovny Janek a pražírny kávy Father’s Kristýna představila, jak formát přináší výsledky regionálním firmám.
Poslechněte si příběhy lidí, kteří se rozhodli bojovat s rakovinou
V Seznam Brand Studiu se nebojíme zpracovávat ani těžší témata – vždy k nim ale přistupujeme s respektem a s odborníky v zádech. Když nás oslovilo pražské Protonové centrum, které léčí rakovinu protonovou radioterapií, věděli jsme, že musíme nechat vyprávět lékaře, pacienty i jejich rodiny. Klinika má totiž za sebou stovky příběhů lidí, kteří dostali v životě druhou šanci. A na to se hodí podcast. Připravili jsme tak sérii s názvem Protonoví bojovníci, ve které moderátor Honza Musil mluví s lidmi, kteří léčbou prošli nebo někoho nemocného provázeli.
Všechny díly podcastu si můžete poslechnout na webu www.protonovibojovnici.cz, který jsme pro podcast vytvořili, nebo v podcastových aplikacích.
Výsadou CK Kudrna je to, že si její klienti z cest odnáší zážitky na celý život. Abychom splnili cíl kampaně přivést nové zákazníky, rozhodli jsme se cestovatelské zážitky lidem zprostředkovat. Vsadili jsme na Seznam Advertorial, protože jsme potřebovali s obsahem úzce spojit značku. Abychom oslovili kampaní ty, které láká aktivní dovolená, pracovali jsme i s RTB.
Stará žitná myslivecká je žitný destilát, který se v prostějovské Palírně U Zeleného stromu vyrábí už skoro 180 let. Myslivec na etiketě lahve způsobil, že lidé začali alkohol mylně považovat za bylinný likér. Značka dlouhodobě pracuje na tom, aby toto vnímání změnila a stala se atraktivnější pro lidi napříč všemi generacemi. Jak se nám společně podařilo dostat od myslivce k gentlemanům?
Cílem streamovací platformy Voyo je konkurovat gigantům, jako jsou Netflix, HBO Max nebo Disney+. Proto investuje do vlastní produkce seriálů. Jenže jako platformu s nejkvalitnějším autorským obsahem ji vnímá jen 10 procent populace. To nám vyšlo ve výzkumu, který jsme uskutečnili ještě před spuštěním kampaně. A právě to jsme se rozhodli změnit.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.