18. 12. 2018

9 kategorií externích partnerů pro ještě lepší cílení v RTB

Abychom našim klientům umožnili v RTB cílit na co nejvíce relevantní obsah, rozhodli jsme se weby z nabídky Seznam Partner (tzv. externí partneři) rozdělit do devíti tematicky ucelených kategorií. Pro každou tematickou skupinu jsme připravili tzv. „always on dealy“.

Nyní tedy existují tři způsoby, jakými lze reklamní prostor na stránkách našich externích partnerů nakoupit. Kromě klasického privátního dealu, který obsahuje kompletní portfolio z nabídky Seznam Partner a otevřené aukce, jsme pro každou tematickou skupinu připravili tzv. „always on dealy“. Na tyto dealy se neuplatňuje klientská sleva a nejsou za fixní cenu, tak jako tomu je běžné, ale mají stanovenou minimální cenu za tisíc zobrazení (floor price), která je vstupenkou do aukce. V aukci následně rozhoduje cena nastavená v DSP inzerenta. V aukci je uplatněn model second price. Inzerent, který danou impresi vyhraje, platí jen o něco málo více než byl druhý nejvyšší příhoz v aukci.

Tyto dealy mohou využívat všichni klienti, kteří spravují své kampaně v jednom z pěti podporovaných DSP (Adfrom, Media Math, DoubleClickBidManager, The Trade Desk, Appnexus).

Vybírat můžete z následujících kategorií (průběžně doplňujeme o nové partnery):

Ženy/krása/zdraví – lifestylové weby určené ženám, weby o módě, zdravém životním stylu apod.

Zábava – weby o hudbě, filmech, počítačových hrách apod.

Věda a technika – weby zaměřené na vědu a techniku

Muži – lifestylové weby pro muže, sportovní zpravodajství, military apod.

Aktivní životní styl – weby o sportu a cestování

Zprávy/business/finance – zpravodajsky zaměřené weby, business a finance apod.

Bydlení a zahrada – weby o bydlení, zahradě, kutilství apod.

Auto-moto – weby o autech a motorismu

Lifestyle – obecné lifestylové online magazíny

Tomáš Drška

Specialista správy RTB

Kristina Kopyeva

On-line marketing Trainee