Nejdůležitější události roku 2018 v RTB reklamě na Seznamu

5. února 2019

Vánoční shon je za námi, a tak se pojďme podívat, v čem byl rok 2018 nový a jaké novinky se odehrály ve světě RTB reklamy na Seznamu.

Až 9,3 miliardy impresí měsíčně

Významně se nám podařilo navýšit nabídku impresí, ze kterých mohli inzerenti v RTB na Seznamu vybírat. Nejsilnější pozici měly tradičně interní weby Seznamu, ale díky skvělé spolupráci s programem Seznam Partner se RTB reklama mohla zobrazit i na některém z 245 externích webů. Nabídku externích partnerů navíc neustále rozšiřujeme, a prostor tak roste. V posledním kvartálu bylo dostupných až 9,3 miliardy impresí měsíčně. Nejen tato skutečnost vedla k tomu, že jsme v rámci RTB zaznamenali meziroční růst investic ve výši 51 %.

V hlavní roli cílení

Velký posun nastal také v oblasti cílení. O tom, jak lze pokročile cílit, jste se mohli dozvědět na Seznam.cz fóru, které bylo zaměřené čistě na programatickou reklamu. Příjemnou změnou pro inzerenty pak bylo zpřístupnění dat Seznamu pro většinu nejdůležitějších adExchanges na trhu. Inzerenti tak mohou využít naše cílení pro zvýšení efektivity svých kampaní i mimo Seznam inventory. V současné době je v nabídce přes 500 stálých publik, jejichž počet průběžně navyšujeme.

Rozšířili jsme nabídku formátů

V RTB nyní nakoupíte téměř všechny formáty, které znáte i z klasického přímého nákupu. Z kategorie prémiových formátů zaznamenal největší pokrok branding, ten je nyní dostupný na pěti interních službách a dalších 29 webech externích partnerů. Portfolio partnerských webů, na kterých je možné branding zakoupit, navíc kontinuálně rozšiřujeme. Z výkonového soudku jsme rozšířili nabídku nativního inzerátu, který nyní kromě Novinky.cz a Sauto.cz nakoupíte i na webu ProZeny.cz. Poptávku po nových formátech jsme nasytili například přípravou šablon na videobannery pro nejpoužívanější DSP na trhu Adform.

Kdo vzdělaný je, navrch má (co jsme pro vás udělali)

Důležitým tématem bylo i interní a externí vzdělávání, a tak jsme pro naše klienty zorganizovali sérii edukačních RTB snídaní. Kromě Prahy, kde jsme se s klienty potkali hned pětkrát, jsme školili i třikrát v Brně. Celkem jsme se potkali s téměř sto klienty. A protože vzdělávání v Seznamu je nejen skvělý benefit, ale i nutnost, uspořádali jsme pro naše obchodníky a manažery rovných 10 RTB školení. Právě školení spolu s řadou materiálů, které pravidelně připravujeme/vydáváme, pomáhá obchodníkům plánovat RTB kampaně pro klienty a klientům s byznysem.

34 klientů si díky naší správě vyzkoušelo RTB

Perličkou na závěr je vlastní projekt Seznam RTB správy kampaní, kterým jsme reagovali na poptávku z trhu a umožnili 34 klientům vyzkoušet si RTB kampaně. Velkou radost nám dělá, že s řadou těchto klientů pokračujeme ve spolupráci a pro příští rok plánujeme čtyřnásobné navýšení optimalizačních služeb.

A co je v plánu pro rok 2019?

Určitě chceme navázat na úspěchy z minulého roku, za které chceme poděkovat našim klientům, agenturám, obchodníkům a všem kolegům v Seznamu. Těšit se můžete například na rozšiřování prostoru, outstream video či prémiový mobilní square interscroller dostupný v RTB. Navíc jsme zjednodušili nákup pomocí privátních dealů a pro celý rok 2019 máme jen jednu sezónu. Pro naše klienty chceme ve spolupráci s obchodníky poskytovat ještě lepší servis než doposud. Zaměřit se chceme i na agentury, které jsou našimi důležitými partnery a které nás svou poptávkou po inovativních řešeních motivují k ještě lepší práci. Navíc chceme navázat na osvědčený koncept méně formálního potkávání, a tak se s vámi rádi uvidíme třeba na grilování u nás na střeše Seznamu, na bowlingu anebo na některé ze snídaní. Věříme, že i díky vám bude rok 2019 rokem novinek a programatické reklamy.

Za tým Seznam RTB vám přejeme úspěšný rok, splněné KPIs a těšíme se na spolupráci.

Sdílet na sítích