Skrze RTB je možné nakoupit reklamní prostor na pár kliků téměř kdekoliv. O to důležitější je věnovat pozornost tomu, na jakých stránkách a v jakém kontextu se reklama zobrazuje. Podrobně se o tom rozhovořil například Ondra Kacbal na letošním Seznam fóru.
V Seznamu bereme kvalitu reklamního prostoru velmi vážně. Přestože se může, a pravděpodobně bude, definice kvalitního prostředí lišit, jde o stránky, kam lidé chodí, protože mají zájem o dané téma nebo službu, a tak tam tráví určitou dobu. Stránky samotné by navíc měly být uživatelsky přívětivé a návštěvník by neměl být reklamou zahlcen. Tento uživatelský zážitek dodržujeme nejen v Seznamu, ale i u našich externích partnerů pomocí reklamních standardů. Díky tomu pak taková reklama, jak si můžete přečíst níže, i lépe funguje. Jaké jsou další důvody proč v RTB nakupovat právě v Seznamu navíc najdete v naší v infografice.
Stáhněte si infografiku v PDF
Kvalitní obsah má příznivý vliv na vnímání a zapamatovatelnost reklamy
Biometrický výzkum společnosti Integral Ad Science, která se zaměřuje na analýzu kvality reklamního prostoru, identifikoval vliv vysoce kvalitního a málo kvalitního reklamního prostředí na interakci uživatelů s reklamou. Tento neurologický výzkum pomocí sledování mozkové aktivity center odpovědných za pozitivní a negativní vnímání dokládá, že prostředí, ve kterém se reklama objeví, má významný dopad na reakce spotřebitelů na tuto reklamu.
Výzkum IAS zjistil, že reklamy prohlížené ve vysoce kvalitních mobilních webových prostředích jsou vnímány o 74 % příznivěji než stejné reklamy, které se zobrazují v prostředích nízké kvality. Reklama ve vysoce kvalitních obsahových prostředích vyústila ve 4% větší příznivost ke značce, 20% větší zapojení, 7% větší emoční intenzitu, 29% vybavení si detailů reklamy a 30% vyšší zapamatování reklamního sdělení obecně.
Pro tvorbu tohoto článku byl využit překlad článku zveřejněný zde.
Za tým RTB Tomáš Drška