Otevřená aukce a její (ne)výhody v době onlajnové aneb jak si v aktuální situaci snížit CPM

Většinou nás znáte jako neúnavné ambasadory PD (privátních dealů), jejichž největší výhoda tkví v tom, že mají v aukci přednost. A to nejen před otevřenou aukcí, ale někdy dokonce i před přímým prodejem (viz ASK price / First-look dealy). Ale…

S nastalou situací, kdy jsou lidé doma, evidujeme výrazný nárůst návštěvnosti na našich interních i externích webech. Příležitostí k nákupu impresí je tak opravdu hodně. A to nejen na hlavní stránce Seznamu nebo zpravodajských portálech. Naplno běží Zboží.cz, Proženy, Horoskopy ale i Kupi nebo Sbazar.

A když je prostoru dostatek, i v otevřené aukci se lze dostat na zajímavé pozice – a to s cenou výrazně nižší než při použití PD.

Doporučujeme hned nevypínat stávající dealy, ale ověřit si levnější nákup v druhé line item/kampani. Máte zájem o podrobný návod nebo si s něčím nevíte rady? Napište nám.

Jak na otevřenou aukci na Seznamu

V Adform DSP stačí mezi Exchanges najít Seznam.cz a vybrat „Open Exchange“ (viz níže), v ostatních nákupních platformách použijte whitelisting na naše interní weby. (Kompletní seznam našich webů vám rádi zašleme e-mailem. Napište si na ko.rtb@firma.seznam.cz.)

Otevřená aukce RTB

Za tým RTB Tomáš Drška

Sdílet na sítích