5 tipů, jak na brandové kampaně i s menším rozpočtem

Michaela Svobodová 11. srpna 2021

Jak už jste měli možnost zachytit v předchozích článcích, investice do budování značky jsou z dlouhodobého hlediska nezbytné. Platí to i v případě, že váš marketingový rozpočet zrovna nedosahuje milionů. Lámete si ale hlavu s čím začít? Žádné obavy, jsme tu my a poradíme vám s vaší brandovou kampaní. 

Co jsou to brandové kampaně

Možná si pokládáte otázku, co to vlastně brandové kampaně jsou. Je to vlastně jakákoliv komunikace, která má za cíl zvýšit povědomí o vaší značce. Nejde tedy primárně o prodejní akci. 

Brandové kampaně pomáhají vytvářet budoucí poptávku. Díky nim můžete představit uživatelům, kteří vás neznají, co děláte, co jim nabízíte a proč by se měli rozhodnout právě pro vás. Stejně tak brandové kampaně podporují pozitivní vnímání a důvěryhodnost vaší značky vůči konkurenci.

Z dlouhodobého hlediska se výkonové kampaně orientované na retargeting nebo inzerci ve Vyhledávací síti mohou začít vyčerpávat. Vaši současní zákazníci mohou postupem času ztrácet potřebu a zájem o další interakci, protože své potřeby již zcela naplnili. Pro stabilizovaný vývoj kampaní je tak žádoucí průběžně doplňovat a rozšiřovat svá publika, se kterými můžete dále pracovat.

Co od brandové kampaně očekávat

Efekt brandové kampaně nemusí být okamžitý, proto je rozhodně doporučujeme dělat dlouhodobě – a to v horizontu týdnů až měsíců. Věřte ale, že to stojí za to. Postupně budete sledovat zvýšení přímých návštěv vašeho webu nebo provozovny díky vracejícím se uživatelům a dále zvýšení hledanosti vaší značky či firmy, její rozpoznatelnosti a odlišitelnosti od konkurence.

Pokud jste doteď pracovali s výkonnostními kampaněmi, pravděpodobně jste zvyklí dívat se na cenu za proklik. U brandových kampaní by toto nemělo být tím primárním měřítkem. Jelikož zde pracujeme s oslovováním převážně nových zákazníků, mělo by vám jít o oslovení co největšího relevantního publika, doporučujeme tedy spíše nastavit cenu za tisíc zobrazení (CPT) a zvolit dostatečnou frekvenci. 

Jaké formáty můžu vyzkoušet

Ideální formát, kterým začít, je klasická bannerová reklama nebo kombinovaná reklama v obsahové síti Skliku. Jde o typ kampaní, který je cenově dostupný a lehce nastavitelný. Cenově nenáročná může být překvapivě také videoreklama. Pro začátek doporučujeme outstreamovou videoreklamu, která se zobrazuje v běžném obsahu stránky (např. v těle článku mezi odstavci textu). Je cenově výhodná a prostor pro její umístění je velký. V případě omezeného rozpočtu doporučujeme zacílit na lidi i s velmi specifickými zájmy, které souvisí s vašimi produkty.

Pokračovat můžete brandingem, který je dostupný v Skliku i přímém nákupu a vydává se na webech s nejvyšší návštěvností. Díky němu jste tak schopní zasáhnout v krátkém čase velký objem uživatelů. Ač systém vyžaduje pro jeho zobrazení vyšší CPT než u běžných bannerů, je třeba brát v potaz jeho 100% vizibilitu a to, že vám pro zapamatování sdělení uživateli stačí pouhá 3 zobrazení. I branding samozřejmě můžete zacílit jen na skupiny uživatelů se zájmy úzce souvisejícími s vašimi produkty a rozhodně tak neplatí, že je to formát jen pro inzerenty s bohatými rozpočty.

Proč pracovat s brandovým cílením, když výkonnostní kampaně fungují dobře

Aby váš business mohl růst, nestačí pouze vytěžovat vaše stávající zákazníky nebo publika, která jste už nasbírali. Jak jsme již popisovali výše, je třeba hledat a oslovovat i nové uživatele z vaší cílové skupiny.  Např. v případě, když někdo kupuje byt, je velmi pravděpodobné, že v dohledné době bude taky řešit nákup nábytku a dalšího vybavení domácnosti. Pokud prodáváte kuchyňské linky, začněte už teď cílit na lidi, kteří kupují nemovitost. 

To, že na brandové kampaně nepotřebujete milionové ani statisícové rozpočty, dokazuje i celá řada našich klientů. Např. Koberce Trend: „Díky Skliku jsme se zaměřili na svou značku. Začali jsme pravidelně investovat do podpory brandu a tím zefektivnili kampaně. Výsledky se dostavily téměř okamžitě. Vzrostla návštěvnost nejen na webu, ale především v kamenných prodejnách. Zpětně víme, že krok do online propagace byl správný a investice do značky se vyplatí,“ Petra Lukavská, Koberce Trend.

S jakým rozpočtem začít

Pokud chcete oslovit zákazníky jen v rámci vašeho regionu,začít můžete už s rozpočtem v řádu jednotek tisíc korun na měsíc.

Michaela Svobodová
Michaela Svobodová

Content Strategy Manager

Sdílet na sítích