Milionové obraty z Skliku bez využití cookies

Jedním z vítězů Sklik výzvy se tentokrát stal Tomáš Míka s e-shopem ochutnejorech.cz. A nás zajímalo, jak se výzvy chopil, zda má s cílením na vlastní seznamy zákazníků už nějakou zkušenost a jaký měla výzva efekt na výkon jednotlivých kampaní. Veškerý postup a jeho poznámky k výkonu kampaní nám Tomáš popsal detailně, tak se můžete nechat třeba inspirovat.

Na e-shopu Ochutnejorech.cz pracuji v malém marketingovém týmu a mým úkolem je pomocí obsahových kampaní zajistit dostatečný výkon. Není to jednoduché. V České republice máme silnou konkurenci a cítíme tak ze strany zákazníka tlak na cenu, protože mají i alternativy. Proto věnuji přechodu na cookieless systém vysokou péči a pracuji už teď s cookies co nejméně.

Vnímám to jako konkurenční výhodu. Funkční cookies lišta totiž nabývá na aktuálnosti, a jakmile budou e-shopy nuceny ji nasadit, budou marketéři nuceni doslova přes noc přebudovat kampaně. My jsme na to připravení.

V rámci Skliku jsem za poslední měsíce provedl řadu testů, díky kterým máme propracovanou strukturu kampaní a reklamních sestav. Z velké části jsou založené právě na cílení bez využití cookies. Každý měsíc máme pravidelné slevové akce, jejichž rozpočty se pohybují ve statisících, relevantních dat mám tedy dostatek.

Typ cíleníSoučet hodnot konverzí
Vlastní seznamy46 %
Zájmy21 %
Remarketing – cookies11 %
Jednoduchá obsahová kampaň13 %
Umístění7 %
Zájmy o koupi2 %
Klíčová slova0 %
Celkem100 %

Vlastní seznamy jsou důležitou součástí cílení

Jednoznačně nejvíce konverzí nám přináší cílení na vlastní seznamy, které se plní automaticky z našeho mailingového nástroje Ecomail. Díky mému kolegovi Lukáši Konečnému máme skvěle fungující e-mailing a navzájem se v kampaních naše kanály podporují. Vlastní seznamy v rámci hodnocené kampaně přinesly 46 % konverzí. Jaká používáme publika:

  • Seznamy odstupňované podle počtu dní od poslední objednávky,
  • Seznamy na základě zakoupených produktů,
  • Seznamy uživatelů, kteří neotevřeli e-mail s kampaní,
  • Seznamy uživatelů, kteří navázali se značkou vztah, ale nenakoupili (např. registrace, stažení e-booku).

Výkon jednotlivých kampaní sleduji pomocí skriptů

Nastavení kampaní a příprava publik je pro mě pouze začátek. Kampaně jsou po celou dobu jejich fungování pod dohledem mých poloautomatizovaných skriptů, které sledují jejich výkonnost.

Kampaně segmentuji na úrovni fáze nákupu (akvizice/remarketing/retence) a typu zařízení. Skripty hlídají výkon každého typu cílení. Bidding je zároveň spravovaný s různými nároky na výkonnost v závislosti na fázi nákupního cyklu.

1st party data jsou pro nás extrémně důležitá

Osobně vítám každý nový způsob cílení, který nám umožní efektivně cílit na relevantní publika. Dokáže nám totiž kompenzovat ztráty vlastních dat, které jsou způsobené legislativními úpravami.

Na prezentovaných poměrech tržeb v rámci jednotlivých typů cílení je evidentní, že nové možnosti cílení v rámci Skliku jsou důležitou součástí našich kampaní. Jedná se například o Jednoduchou obsahovou kampaň z ledna 2022 a vlastní seznamy zákazníků ze září 2021.

Naším dalším cílem je implementace možnosti ‚‚Přihlášení přes Seznam’’ na web ochutnejorech.cz, které nám umožní lépe měřit konverze a využívat retargetingové kampaně.

Sdílet na sítích