Osobně vítám každý nový způsob cílení, který nám umožní efektivně cílit na relevantní publika. Dokáže nám totiž kompenzovat ztráty vlastních dat, které jsou způsobené legislativními úpravami.
Milionové obraty z Skliku bez využití cookies
Jedním z vítězů Sklik výzvy se tentokrát stal Tomáš Míka s e-shopem ochutnejorech.cz. A nás zajímalo, jak se výzvy chopil, zda má s cílením na vlastní seznamy zákazníků už nějakou zkušenost a jaký měla výzva efekt na výkon jednotlivých kampaní. Veškerý postup a jeho poznámky k výkonu kampaní nám Tomáš popsal detailně, tak se můžete nechat třeba inspirovat.
Na e-shopu Ochutnejorech.cz pracuji v malém marketingovém týmu a mým úkolem je pomocí obsahových kampaní zajistit dostatečný výkon. Není to jednoduché. V České republice máme silnou konkurenci a cítíme tak ze strany zákazníka tlak na cenu, protože mají i alternativy. Proto věnuji přechodu na cookieless systém vysokou péči a pracuji už teď s cookies co nejméně.
Vnímám to jako konkurenční výhodu. Funkční cookies lišta totiž nabývá na aktuálnosti, a jakmile budou e-shopy nuceny ji nasadit, budou marketéři nuceni doslova přes noc přebudovat kampaně. My jsme na to připravení.
V rámci Skliku jsem za poslední měsíce provedl řadu testů, díky kterým máme propracovanou strukturu kampaní a reklamních sestav. Z velké části jsou založené právě na cílení bez využití cookies. Každý měsíc máme pravidelné slevové akce, jejichž rozpočty se pohybují ve statisících, relevantních dat mám tedy dostatek.
Typ cílení | Součet hodnot konverzí |
---|---|
Vlastní seznamy | 46 % |
Zájmy | 21 % |
Remarketing – cookies | 11 % |
Jednoduchá obsahová kampaň | 13 % |
Umístění | 7 % |
Zájmy o koupi | 2 % |
Klíčová slova | 0 % |
Celkem | 100 % |
Vlastní seznamy jsou důležitou součástí cílení
Jednoznačně nejvíce konverzí nám přináší cílení na vlastní seznamy, které se plní automaticky z našeho mailingového nástroje Ecomail. Díky mému kolegovi Lukáši Konečnému máme skvěle fungující e-mailing a navzájem se v kampaních naše kanály podporují. Vlastní seznamy v rámci hodnocené kampaně přinesly 46 % konverzí. Jaká používáme publika:
- Seznamy odstupňované podle počtu dní od poslední objednávky,
- Seznamy na základě zakoupených produktů,
- Seznamy uživatelů, kteří neotevřeli e-mail s kampaní,
- Seznamy uživatelů, kteří navázali se značkou vztah, ale nenakoupili (např. registrace, stažení e-booku).
Výkon jednotlivých kampaní sleduji pomocí skriptů
Nastavení kampaní a příprava publik je pro mě pouze začátek. Kampaně jsou po celou dobu jejich fungování pod dohledem mých poloautomatizovaných skriptů, které sledují jejich výkonnost.
Kampaně segmentuji na úrovni fáze nákupu (akvizice/remarketing/retence) a typu zařízení. Skripty hlídají výkon každého typu cílení. Bidding je zároveň spravovaný s různými nároky na výkonnost v závislosti na fázi nákupního cyklu.
1st party data jsou pro nás extrémně důležitá
Na prezentovaných poměrech tržeb v rámci jednotlivých typů cílení je evidentní, že nové možnosti cílení v rámci Skliku jsou důležitou součástí našich kampaní. Jedná se například o Jednoduchou obsahovou kampaň z ledna 2022 a vlastní seznamy zákazníků ze září 2021.
Naším dalším cílem je implementace možnosti ‚‚Přihlášení přes Seznam’’ na web ochutnejorech.cz, které nám umožní lépe měřit konverze a využívat retargetingové kampaně.