Provozujete stránky, kde lidé mohou diskutovat o zajímavých tématech? A co kdyby se ve výsledcích vyhledávání zobrazovaly podrobnější informace k diskuzním vláknům? Praktická vychytávka, kterou návštěvníci zaručeně ocení a ušetří jim čas. K nasazení stačí pouze strukturovaná data. Co strukturovaná data jsou a proč je na svých stránkách využít, se dočtete v našem dalším článku ze série o snippetech.
Právě čtete už sedmý díl naší série o strukturovaných datech a jejich využití ve Vyhledávání. V prvním dílu série jsme vám obecně představili typy strukturovaných dat. V následujících dílech jsme se blíže podívali na strukturovaná data ve snippetech k produktům, videím, článkům, receptům a eventům.
Jak rozšiřujeme snippety k diskuzním vláknům?
Snippety k diskuzním vláknům zobrazujeme ve výsledcích přirozeného hledání. Rozšiřujeme je díky strukturovaným datům o následující parametry:
Titulek vlákna
Text prvotního příspěvku
Datum založení vlákna
Počet odpovědí ve vlákně
Jak získáváme strukturovaná data pro diskuzní vlákna?
Strukturovaná data pro zmíněné parametry parsujeme přímo ze zdrojového kódu konkrétní stránky. Získáváme je z anotací typu schema.org/DiscussionForumPosting. O zpracování dat podle standardů schema.org jsme psali v prvním dílu této série.
Jak správně vyplnit strukturovaná data?
Aby se v našem Vyhledávání strukturovaná data zobrazila, je potřeba je správně vyplnit. V ukázce kódu, který můžete přidat do zdrojového kódu své stránky, vidíte, jak nadefinovat parametry diskuzního vlákna. U detailu každého parametru najdete informace o tom, v jakém formátu by měl být.
Ukázka schema.org
<script type="application/ld+json">
{
"@context": "https://schema.org",
"@type": "DiscussionForumPosting",
"datePublished": "2021-06-30T13:28.45.189Z",
"headline": "Příspěvek na bydlení. Poradíte prosím?",
"text": "Holky prosim vas kdo ma příspěvek na bydlení, tak ted se budou dokládat prijmy…",
"interactionStatistic": {
"@type": "InteractionCounter",
"interactionType": {
"@type": "CommentAction",
}
"userInteractionCount": 5
}
}
</script>
Doporučujeme zvážit vyplnění i dalších parametrů, kromě výše zmíněných. Například InteractionCounter s typem ViewAction a počtem zhlédnutí daného vlákna. Můžete také strukturovat odpovědi ve vlákně pomocí anotace Comment. Tyto parametry v současné době v našem vyhledávání sice nezobrazujeme, ale v budoucnu to plánujeme změnit.
Jak otestovat, že jste strukturovaná data vyplnili správně?
Pokud jsou strukturovaná data správně vyplněná, časem se zobrazí v našich snippetech. Správnou implementaci si můžete zkontrolovat hned přes validátor. Můžete sem zadat fragment vašeho kódu obsahující schema.org anotaci a zkontrolovat, že se detekuje anotace správného typu se správně vyplněnými parametry.
V případě, že narazíte na jakékoliv problémy se strukturovanými daty ve snippetech k diskuzním vláknům, můžete nám je oznámit pomocí tlačítka Zpětná vazba přímo ve výsledcích vyhledávání nebo zaslat poznámku na e-mail vyhledavani@firma.seznam.cz.
Díky akcím na podporu náboru posilujeme nejen značku Seznamu coby zaměstnavatele, ale také dáváme uchazečům o práci i veřejnosti možnost se seznámit s našimi projekty a kolegy z jednotlivých oddělení. Ať už vás zajímá IT, obchod nebo marketing, od začátku roku jsme se mohli potkat na 22 akcích od kariérních veletrhů přes odborné meetupy až po oborové konference.
Chytré jazykové modely a možnosti, které nabízejí, mění svět. A mohou ovlivnit i to, jakým způsobem lidé nakupují na internetu. A právě tomu, jak může AI zákazníkům zpříjemnit online nákupy, se ve své přednášce věnoval Michal Veselý.
Protože chceme, aby heslo, které říká, že na Seznamu najdete vše, co neznáte, opravdu platilo, neustále naše Vyhledávání vylepšujeme novými funkcemi a dalšími vychytávkami. A teď vám představíme tři z nich.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.