Letos v říjnu jsme vám představili Kontextové vertikály (dříve Cookieless), díky kterým lze zlepšit výsledky vašich kampaní v RTB. Pojďme si tedy připomenout, co Kontextové vertikály jsou a jak fungují. Navíc vám představíme novinku, a to kategorii na míru. Jste připraveni?
Kontextové vertikály jsou privátní dealy obsahující weby z naší partnerské sítě, které se pak rozdělí do 9 tematicky zaměřených kategorií. S těmito vertikálami oslovíte hlavně uživatele, kteří využívají prohlížeče blokující cookies třetích stran. S jejich pomocí se rozšíří zásah vašich kampaní.
Partnerskou síť tvoří 300 pečlivě vybraných a podle kontextu rozdělených webových stránek, které můžete znát například z nekonečného feedu naší homepage. Do naší partnerské sítě jsou zařazeny podle přísných kritérií, jako je třeba kvalita reklamních ploch nebo úroveň návštěvnosti.
Od klasických dealů se liší délkou platnosti, která je neomezená (neboli „always on“). Mají stanovenou pouze minimální cenu za tisíc zobrazení (floor price). Novinkou je, že mají všechny vertikály jednotnou cenu, a to 1,58 USD. V neposlední řadě je určitě dobré zmínit také to, že zde neplatíte příplatek za cílení, cena je pouze za inventory.
O jaké konkrétní kategorie jde, můžete vidět níže. Pokud si z nich nevyberete, nově vám můžeme vytvořit i kategorie na míru. Stačí nám napsat téma, kterého by se daná Kontextová vertikála měla týkat, a my vám z webů našich externích partnerů vytvoříme vertikálu na míru.
Dealy můžete nasadit skrze exchange PubMatic a tyto vertikály mohou využívat všichni klienti, kteří spravují své kampaně v jednom ze čtyř podporovaných DSP (Adform, DV360, The Trade Desk a Media Math). V případě, že využíváte jiné DSP (například Xandr), neváhejte nás kontaktovat.
Vertikály, které budete chtít sestavit na míru, se mohou týkat např. rodičovství, sportovních fanoušků, zdravého životního stylu, cestování, ale i čehokoli dalšího.
Pokud máte zájem, neváhejte se obrátit na svého konzultanta.
Za tým RTB
Natalie Bečvářová