2. 10.

Případová studie: Měřitelný ROPO efekt kampaně s použitím dat od Seznam.cz

Seznam.cz ve spolupráci s agenturou Fragile připravil případovou studii, která ukazuje, jak doměřit ROPO efekt se zapojením frameworku STDC a použitím dat od Seznamu. Celá případová studie popsána v článku.

INTERSPORT ČR s.r.o.

Největší prodejce sportovního oblečení a vybavení na světě. Má 32 prodejen,

340 zaměstnanců a celkový roční obrat přes 1 mld. Kč. Nabízí oblečení a obuv na sport i pro volný čas. S výběrem sportovního vybavení vždy pomohou odborní poradci, kteří jsou často sami nadšenými sportovci. Prodejny navíc nabízí servis sportovního vybavení – od opravy výpletů tenisových raket přes opravu kol a ošetření inline bruslí a skateboardů až po seřízení lyží.

Agentura Fragile s.r.o.

Výkonnostně-kreativní agentura, která miluje online marketing. Ctí pravidlo, že cílem online reklamy je maximální návratnost investice a klientova spokojenost. Proto ke kampaním přistupuje vždy tak, aby přinesly co největší užitek. Efektivně zvyšuje návštěvnost webů, počet online objednávek i povědomí o značce. Výkonnostní vertikálu doplňuje i obsahovým marketingem a správou sociálních sítí.

Zadání kampaně

Klient chtěl vytvořit kampaň na podporu prodeje kol a elektrokol v kamenných prodejnách. Zároveň agentuře dal volnou ruku při tvorbě efektivního řešení.

Proto specialisté z Fragile navrhli takové, které bylo ideální pro mediální podporu i přesné doměření výsledků offline nákupů a PNO.

Řešení kampaně

  • Agentura vytvořila unikátní landing page s akční nabídkou, na kterou vedla komplexní bannerová kampaň, která komunikovala akci Intersport a akční nabídku.
  • Pro využití nabídky si návštěvník landing page stáhl unikátní kupón a uplatnil ho na prodejně.
  • Každý vygenerovaný kupón obsahoval unikátní kód, díky kterému bylo možné změřit atribuční model a spárovat ho s offline konverzí na prodejně.
  • Kampaň tak mohla být spojena s vyhodnocením ROPO efektu.

„Ve spolupráci s námi agentura definovala celkem 9 relevantních publik. Od obecnějšího behaviorálního publika zájmu o koupi kola či elektrokola, až po zájem o konkrétní nabízené značky (např. Scott),” zmiňuje průběh plánování kampaně Martin Jandora, DMP specialista Seznam.cz. Nejvíce stažených kupónů vidíme u nejužších/nejkonkrétnějších publik.

Nákupní proces

Výsledky kampaně

V rámci kampaně celkově lidé stáhli 830 kupónů, které mohli využít k nákupu na kamenných prodejnách.

Publika od Seznamu příjemně překvapila konverzním poměrem (stažení kupónu) 1,37 %, který se blížil nejrelevantnějšímu použitému kanálu: vyhledávání (1,49 %).

Díky mechanice kampaně mohla agentura doměřit nákupy na prodejnách na jednotlivé online zdroje.

PNO našich publik patřilo po vyhledávání a remarketingu mezi nejúspěšnejší.


„Seznam patří mezi přední české hráče v oblasti dat. Detailní segmentace jejich rozsáhlé sítě uživatelů dlouhodobě obohacuje naše kampaně. Z výsledků se těšíme nejen my, ale především naši klienti. ” uvádí Marek Mašek, Performance & Branding Specialist ze společnosti Fragile media.

Kampaně dokázaly přeměnit zájem o elektrokola na reálné leady a využít jich nejen v online, ale přetavit je i na zákazníky v kamenných prodejnách, o čemž svědčí celkových 143 uplatněných kupónů.

V případě dotazů se neváhejte obrátit na naše konzultační oddělení na e-mailu: rtb@firma.seznam.cz

Za RTB tým ve spolupráci s Fragile media

Martin Jandora, DMP specialista