Zvyšte výkon svých RTB kampaní pomocí cross device

Proč je tak důležité měření cross device? V dnešní době využívá každý hned několik zařízení. Na marketérech je, aby co nejefektivněji oslovili zákazníky napříč všemi zařízeními i kanály, a poskytli jim konzistentní a ucelenou komunikaci. Cross device je jedna z technologií, která může tento komplexní přístup k marketingovým strategiím usnadnit, neboť umožňuje identifikovat uživatele napříč všemi zařízeními, které využívá.

Výhody využívání cross device

Díky tomu, že technologie cross device umožňuje identifikovat uživatele napříč všemi zařízeními, které využívá, můžete konkrétním lidem poskytnout konzistentní a ucelené sdělení. Zároveň se také vyvarujete toho, že je reklamním sdělením přehltíte. Můžete tedy efektivně řídit frekvenci, a tím šetřit náklady při výdeji reklamy na zásah stejného objemu unikátních uživatelů.

  • Retargeting na jiných zařízeních
  • Efektivní řízení frekvence
  • Efektivní distribuce investic při výdeji reklamy
  • Přesnější atribuce celkového objemu konverzí

Výsledky

Výsledky RTB kampaní klienta se zaměřením na prodej a servis bílé techniky. Klient provozuje kamenné i internetové obchody

Kampaň bez zapojení
technologie cross device
Kampaň se zapojením
technologie cross device
Cost80 000 Kč48 000 Kč
Post click i impres konverze133418
Sales861 tis. Kč3 mil. Kč
PNO9 %2 %
CPA601 Kč115 Kč
Průměrná denní frekvence82
Tabulka zobrazuje výsledky dvou kampaní téhož klienta. Strategie, nastavení i délka těchto kampaní byla stejná. Jediným rozdílem bylo zapojení technologie Adform Cross Device (součást ID Fusion), schopné identifikovat uživatele přes více zařízení. ID Fusion je dostupné za příplatek k CPT.

Řešení cross device zvýšilo výkonnost celé RTB kampaně. Díky zapojení této technologie bylo vygenerováno 418 objednávek v celkové hodnotě 3 mil. Kč. Stejně tak bylo doručeno PNO 2 %, a byl tedy splněn i sekundární cíl kampaně. Dále došlo k výraznému snížení CPA, a to na 115 Kč.

Přínos technologie cross device se také pozitivně promítl do průměrné denní frekvence. Pokud má uživatel více zařízení a v systému je nastavena denní frekvence 2, pak se na každém jeho zařízení může reklama zobrazit 2×. V případě technologie cross device je denní frekvence 2 vztažena na všechna jeho zařízení.

Na celou případovou studii se můžete podívat zde:

Poznámka na konec

Nesmíme zapomenout na to, že vliv zapojení cross device v RTB kampaních se neprojeví ve statistikách Google Analytics. Jak je známo, v Google Analytics se zobrazí pouze to, co se odehrálo po prokliku uživatele na kreativu. Proto zde hraje velkou roli edukace klienta o těchto možnostech a vysvětlení rozdílu mezi kampaňovými a webovými statistikami.

Pro více informací nás kontaktujte na ko.rtb@firma.seznam.cz.

Za tým RTB Viola Vongrejová

Sdílet na sítích