Všechny způsoby programatického nákupu reklamy na Seznamu (RTB) a jejich výhody – jednoduše a přehledně

11. května 2020

Otevřená aukce, privátní dealy, dealy obohacené o data, kategorie dealů… Možností, jak nakoupit přes některou DSP platformu reklamu v Seznamu je mnoho a vyznat se v nich může být obtížné i pro zkušeného programatického specialistu.

Navíc každý způsob má svá specifika a může být vhodný pro jiného klienta a jinou strategii kampaně. My jsme si dali práci za vás a připravili jsme přehledné srovnání všech způsobů programatického nákupu včetně jejich výhod. Vše najdete přehledně shrnuté v tabulce.

  1. Otevřená aukce – nákup v programatickém ekosystému bez limitů, ale i bez záruk. Nemá přednost před privátním dealem.
  2. Deal do otevřené aukce – omezuje prostor, nemá přednost před PD. Je zde možnost troubleshootingu. Na rozdíl od otevřené aukce lze ověřeným buyerům udělat výjimky při blokacích sensitivních kategorií.
  3. Standard agenturní deal – privátní deal, omezuje prostor a má přednost před otevřenou aukcí (může být FIX i ASK).
  4. Dealy dle kategorie – privátní dealy, které mají přednost před otevřenou aukcí, omezují prostor na různé kategorie reklamních pozic (A, B, C, EP, branding, instream, outstream, vizibilní mobil, vizibilní desktop apod.).
  5. Datový deal – privátní deal obohacený o data, má přednost před otevřenou aukcí.

Za tým RTB Tomáš Drška

Sdílet na sítích