Proč je tak důležité měření cross device? V dnešní době využívá každý hned několik zařízení. Na marketérech je, aby co nejefektivněji oslovili zákazníky napříč všemi zařízeními i kanály, a poskytli jim konzistentní a ucelenou komunikaci. Cross device je jedna z technologií, která může tento komplexní přístup k marketingovým strategiím usnadnit, neboť umožňuje identifikovat uživatele napříč všemi zařízeními, které využívá.
Výhody využívání cross device
Díky tomu, že technologie cross device umožňuje identifikovat uživatele napříč všemi zařízeními, které využívá, můžete konkrétním lidem poskytnout konzistentní a ucelené sdělení. Zároveň se také vyvarujete toho, že je reklamním sdělením přehltíte. Můžete tedy efektivně řídit frekvenci, a tím šetřit náklady při výdeji reklamy na zásah stejného objemu unikátních uživatelů.
Retargeting na jiných zařízeních
Efektivní řízení frekvence
Efektivní distribuce investic při výdeji reklamy
Přesnější atribuce celkového objemu konverzí
Výsledky
Výsledky RTB kampaní klienta se zaměřením na prodej a servis bílé techniky. Klient provozuje kamenné i internetové obchody
Kampaň bez zapojení technologie cross device
Kampaň se zapojením technologie cross device
Cost
80 000 Kč
48 000 Kč
Post click i impres konverze
133
418
Sales
861 tis. Kč
3 mil. Kč
PNO
9 %
2 %
CPA
601 Kč
115 Kč
Průměrná denní frekvence
8
2
Tabulka zobrazuje výsledky dvou kampaní téhož klienta. Strategie, nastavení i délka těchto kampaní byla stejná. Jediným rozdílem bylo zapojení technologie Adform Cross Device (součást ID Fusion), schopné identifikovat uživatele přes více zařízení. ID Fusion je dostupné za příplatek k CPT.
Řešení cross device zvýšilo výkonnost celé RTB kampaně. Díky zapojení této technologie bylo vygenerováno 418 objednávek v celkové hodnotě 3 mil. Kč. Stejně tak bylo doručeno PNO 2 %, a byl tedy splněn i sekundární cíl kampaně. Dále došlo k výraznému snížení CPA, a to na 115 Kč.
Přínos technologie cross device se také pozitivně promítl do průměrné denní frekvence. Pokud má uživatel více zařízení a v systému je nastavena denní frekvence 2, pak se na každém jeho zařízení může reklama zobrazit 2×. V případě technologie cross device je denní frekvence 2 vztažena na všechna jeho zařízení.
Nesmíme zapomenout na to, že vliv zapojení cross device v RTB kampaních se neprojeví ve statistikách Google Analytics. Jak je známo, v Google Analytics se zobrazí pouze to, co se odehrálo po prokliku uživatele na kreativu. Proto zde hraje velkou roli edukace klienta o těchto možnostech a vysvětlení rozdílu mezi kampaňovými a webovými statistikami.
V předchozím článku jsme si v pěti bodech shrnuli, na co je potřeba pamatovat u brandbuildingových kampaní. A teď si pojďme říct, proč má smysl se jim věnovat v onlinu – konkrétně u nás, v Seznam RTB. Stále platí, že tradiční média, především lineární televize, mají v procesu budování značky stěžejní a do určité míry nezastupitelnou roli. Existuje ale …
Jaké jsou výhody využití videoformátů v RTB a jak následně znovuoslovit uživatele, se podíváme v případové studii, kterou jsme připravili společně s klientem Penta CZ s.r.o. a jejich značkou G21 Vitality. O klientovi Firma Penta CZ s.r.o. působí na českém trhu už více než 30 let a provozuje e-shops potřebami pro domácnost, dílnu, zahradu i …
Z uživatelských cookies 3. stran, které jste zvyklí cíleně oslovovat, se dříve nebo později stane anonymní traffic. Vystrašilo vás to? Nemusí. Dlouhodobě se na tuto situaci připravujeme a máme řešení, jak cíleně oslovit uživatele s tzv. cookieless prohlížeči. Oslovit cíleně potenciální zákazníky, kteří přistupují k obsahu na internetu přes prohlížeče, které cookies 3. stran nepodporují, již není vizí …
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.