Ať už jste malá, střední nebo velká firma, tak byste tzv. brandové kampaně neměli vynechat. Jen s výkonnostními kampaněmi vás konkurence brzy přeroste. Metriky pro vyhodnocení přínosu kampaní na podporu značky jsme vám dali k dispozici v minulém roce. Nejlepších výsledků pak dosáhnete, když budete pracovat i s vizibilitou. Jak na to?
Imprese ≠ zhlédnutí
Nejjednodušším pravidlem je, že vaše kampaň na budování značky (tzv. brandová kampaň) prostě musí být vidět. A to v dostatečné frekvenci, navíc s dlouhodobým zásahem cílové skupiny. Brandová kampaň může běžet na různých kanálech (televize, rádia, OOH), ale i v online prostředí. A právě tam by vás mělo zajímat, jestli je vaše kampaň viditelná. To, že se vydá a započítá imprese ještě neznamená, že ji váš potenciální zákazník viděl (více o problematice vizibilních impresí najdete ve starším článku). Váš banner nebo videoreklama se může zobrazovat jen částečně. Na příkladu níže ale vidíte, že i banner viditelný z 50 % může poměrně slušně komunikovat produkt a značku.
Banner Alzy viditelný z 50 %. V tomto případě není možné značku na banneru rozpoznat.
To, jestli člověk reklamu uvidí, nebo ne, zda-li doscrolluje, nebo nedoscrolluje až k reklamě, poskytovatel online reklamního prostoru, včetně Seznam.cz, u řady formátů úplně neovlivní. Zároveň se snažíme k tomuto tématu přistupovat citlivě, a to jak pro návštěvníka webových stránek, tak i pro naše klienty. Například se na webech Seznamu nemůže stát, že bychom znovu načetli stránku bez akce uživatele, a tak započítali novou impresi. Na některých stránkách se reklamy načítají až v momentě, když k nim člověk skutečně doscrolluje.
„U nás v Seznamu se cena odvíjí od aukce v Skliku i RTB. Od těchto cen, které tvoří nabídka a poptávka, se pak odv aíjí i cena v přímém nákupu. Z trendů za poslední měsíce vidíme, že klienti jsou s cenou a vizibilitou na Seznamu spokojení. Ve srovnání s konkurencí u nás reklama funguje nadstandardně” říká Tomáš Búřil, obchodní ředitel Seznam.cz.
I vy můžete podniknout kroky k tomu, aby vaše brandové reklamní formáty dosahovali vyšší vizibility.
Jak pracovat s vizibilitou reklamních formátů na Seznamu?
Zaměřujte se na reklamní formáty s vysokou vizibilitou, např. branding, mobilní formáty – ty mohou dosahovat vizibilitu až kolem 70–80 %. Díky tomu postačí nižší frekvence zobrazení. Za stejný rozpočet tak můžete oslovit vyšší počet potenciálních zákazníků.
Využijte dealy s vysoce vizibilními pozicemi nad 80 %.
Zkuste si přepočítat CPT na „vizibilní CPT” napříč trhem.
Vyzkoušejte nativní reklamu (podívejte se, jak na ni v Skliku?). Ta má oproti klasické bannerové reklamě až o čtvrtinu vyšší vizibilitu.
Snažte se využívat větší reklamní plochy. Velikost v tomto případě neznamená jen absolutní rozměr v pixelech, ale i poměr mezi velikostí banneru a displeje.
Velkou roli na dopad reklamy na vaši značku má kontext, ve kterém je reklama zobrazena. Čím prémiovější obsah (například kvalitní zpravodajství), tím vyšší efekt. To platí především u brandových kampaní.
Sklik nově podporuje externí zobrazovací kódy. Pro potřeby měření a práci s dalšími externími nástroji jsme k externímu kódu přidali možnosti vkládání dalších měřících kódů. Můžete vložit až dvě trackovací URL pro měření počtu impresí, sledování vizibility či dalších nabízených možností.
Zásadní význam pro viditelnost má kreativa – proto myslete na vizibilitu už u tvorby bannerů.
Aby se váš obchod úspěšně rozvíjel, je důležité zvyšovat jeho absolutní zisk. K tomu vám pomůžou jasně nadefinované cíle. V rámci Sklik kampaní je ideální zaměřit se na propagaci produktů či služeb, nábor nových zákazníků, podporu stávajících zákazníků a budování brandu. Jakým způsobem lze přistupovat ke kampaním v Skliku, abyste zisk maximalizovali?To se dozvíte v …
Loňský podzim jsme vám představili novinku, která inzerentům přinesla nový typ cílení. Sklik umožňuje práci s klientskými daty, a to konkrétně využívání vlastních seznamů emailových adres zákazníků. Někomu ale může sběr emailů svých klientů znít podezřele. Abychom vyvrátili zbytečné obavy z používání tohoto cílení, jsou tu pro vás odpovědi na tři nejčastěji zmiňované obavy. V …
Počínaje dnešním dnem mají inzerenti využívající DRTG možnost rozšířit zásah svých kampaní o další relevantní zákazníky zajímající se přesně o produkty, které aktuálně nabízí. Díky tomu, že funguje na datech Seznamu, budou publika k dispozici i po blížícím se konci cookies třetích stran. Jak nové cílení funguje a jak jej nastavit pro maximální výkon? Nové …
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.