Ohlédnutí za rokem 2020 aneb jak jsme RTB dále vylepšovali

5. března 2021

V říjnu 2020 jsme historicky poprvé pokořili miliardu impresí prodaných přes RTB. Byl to pro nás velký milník, zdaleka však ne jediný úspěch, kterého jsme během loňského roku dosáhli. Přečtěte si shrnutí všeho zásadního, co se nám podařilo zrealizovat a díky čemu se pro vás RTB na Seznamu stalo ještě lákavějším a přístupnějším.

Formáty

Nejzásadnější událostí na poli formátů v Seznam RTB byl jednoznačně dlouho očekávaný letní comeback Nativní reklamy. Nová Nativka se – na rozdíl od té původní – zobrazuje nejen na desktopových, ale také na mobilních zařízeních, a pro výdej na všech momentálně dostupných i v budoucnu přidávaných službách a pozicích už postačí jediná univerzální šablona.

Mimo toho jsme rozšířili portfolio Outstream videa. Nejprve o lukrativní pozici wallpaper na HP Seznam.cz, která se nachází přímo pod přihlášením do e-mailu a jejíž vizibilita se dlouhodobě pohybuje nad 50 %, a záhy jsme tento formát úspěšně implementovali do mobilních zařízení. Video se na nich zobrazuje na prémiové (480×480 px) pozici na začátku článků, kde je téměř nepřehlédnutelné.

Cílení

Naše DMP oddělení od roku 2019 pečlivě vytvářelo nový strom zájmů. Na začátku loňského léta byl zdárně uveden do praxe. RTB kampaním tento upgrade přinesl ještě kvalitnější a rozmanitější možnosti behaviorálního cílení na dlouhodobé zájmy. Pro snadnou interpretaci kýmkoliv z trhu byl zpracován přehledný dokument, který předkládá detailní popisky ke každé jedné obsažené kategorii cílení. K dispozici jej nabízíme jak v českém, tak i v anglickém jazyce.

Také čím dál tím populárnější a hojněji využívané cílení na zájmové vertikály doznalo úprav. Přibylo několik nových vertikál a ty již existující byly aktualizovány za účelem zpřesnění.

Infoweb

Připravili jsme vylepšenou verzi našeho informačního webu, který teď všem online specialistům i jakýmkoliv dalším zájemcům o RTB na Seznamu poslouží ještě lépe. Oblékli jsme jej do nového vzhledu a pro snazší orientaci ho rozdělili do několika záložek. Uvítá vás na něm video, které za pomoci atraktivní grafiky v necelé minutě a půl shrnuje to nejpodstatnější.

Případové studie

Na infowebu najdete také veškeré naše užitečné případové studie. Vloni jsme vydali celkem tři. První z nich předkládá srovnání našeho inventory s inzertním prostorem jiných publisherů, a to na základě dat z kampaně pro klienta Fortuna. Druhá, pojednávající o kampani pro klienta s.Oliver, ukazuje, že prostřednictvím otevřené aukce je možné u nás nakoupit levně a přitom kvalitně a vizibilně. Ve třetí, věnované kampani pro klienta Johann Malle, potvrzujeme přesnost svého zásahu ve zvolené cílové skupině.

Webináře pro agentury

Během loňského jara jsme spustili bezplatné webináře pro zájemce z agentur. Účastníkům v nich byla postupně představena různá témata, jako Reporting a analytika v RTB, Cílení a data, Kdy volíme PPC a kdy RTB či Svět bez cookies. O premiérovém webináři, který hned na úvod vzbudil enormní zájem a zúčastnilo se ho 70 lidí, vyšla reportáž na blogu.

V roce letošním se snažíme a budeme snažit v ničem nezaostávat a i nadále dělat vše pro to, aby vám naše RTB oddělení vycházelo maximálně vstříc, a to nejen v oblasti konkrétních vylepšení a rozšíření, ale také z hlediska dostatečného sdílení veškerých podstatných informací a novinek.

Za tým RTB Jakub Skřivan

Sdílet na sítích