10 + 2 tipy pro vánoční kampaně v Skliku

Vánoční sezóna je v plném proudu a stejně jako minulý rok přinášíme souhrn tipů, které můžete využít ve vašich účtech. A co pro vás máme letos? Pojďme na to!

1. Videoreklama

Využijte instream a outstream – prémiový reklamní formát pro každého inzerenta bez nutnosti nákupu napřímo nebo rezervace prostoru. Díky automatickému titulkování oslovíte uživatele i bez zvuku. Inspiraci pro využití video reklamy můžete čerpat z čerstvé případové studie. Berte v potaz, že CPT v hlavní sezoně může být podstatně vyšší než v průběhu roku, proto se reklama s nižším CPT nemusí často vydávat. O tom, že se dá videoreklama dělat i s omezeným rozpočtem, vás budeme pravidelně informovat v sérii článků.

2. Popisky

Neklikatelné popisky viditelně rozšiřují textovou reklamu. Snadno je doplníte přes import a díky vyššímu CTR (jednotky %) oproti inzerátům bez popisků můžete zvýšit objem konverzí. Ještě je všichni nepoužívají, takže pokud jste mezi nimi, určitě je přidejte – ideálně snadno importem, ať vás konkurence nevytlačí.

3. Produktové inzeráty

Podíl prokliků na produktové inzeráty na nejkonverznějším desktopu vůči textové inzerci vzrostl v Q3 2021 meziročně o 20 %. Objem prokliků z nejviditelnějších TOP pozic pak vzrostl z jarních 30 % až na současných 50 %. Hlídejte si tedy dostatečné rozpočty, vzhledem k tomu, že investice inzerentů v PI rostly meziročně o cca 25 %. Nasazením caruselu může podíl impresí v PI v hlavní sezoně rapidně růst.

4. Vývoj aukce

V hlavní sezoně se dá očekávat zvyšování øCPC. V obsahové síti sledujte metriku win-rate, abyste v aukci nebyli přetlačeni ostatními inzerenty. Ve vyhledávací síti sledujte metriku Kvalita. Vývoj na denní bázi sledujte skrz statistické reporty, nebo v rozhraní. Pro vyšší podíl vyhraných aukcí doporučujeme zvýšit CPC s ohledem na cíle.

5. Akvizice nových zákazníků

Inzerujete-li nový produkt či službu, nebo chcete jen získat nové uživatele, využívejte metriky noví a unikátní uživatelé. Report unikátních uživatelů a nových uživatelů vám pak pomůže ověřit, zda kampaň, jejímž cílem bylo oslovení stanoveného množství uživatelů, svůj cíl splnila, nebo jestli efektivně oslovujete svá retargetingová publika.

„Pri plánovaní i vyhodnocovaní kampaní potrebujeme mať čo najpresnejšiu predstavu o cieľovej skupine. Je super mať v Skliku možnosť vidieť napr. metriku win rate a na prvý pohľad rozkľúčovať, prečo sa kampaň “neodtáča”, obdobne ako to vidíme v RTB systémoch. V brandových kampaniach to často stojí a padá na maximalizácii zásahu v rámci cielenej skupiny a optimalizácii frekvencie zásahu. Je super, že konečne môžeme tieto kampane efektívne plánovať a spravovať aj v Skliku. Metrika nových užívateľov nám, verím, bude dobrým pomocníkom pri pohľade na výkon kampane z pohľadu narastajúceho unikátneho zásahu.”

Michal Sajko – Performance Team Leader, Fragile Media

6. Dynamický retargeting

Nevyužívejte příliš mnoho filtrů (produktových skupin) pro DRTG. Z testů a analýz víme, že čím podrobnější dělení, tím menší zásah celé DRTG kampaně. Nedoporučujeme dělit např. na cenové hladiny nebo na konkrétní produkty, tzn. 1 produktová skupina = 1 produkt.

7. Šablony pro DRTG a dynamický banner

Přidáním stylizovatelných šablon můžete zvýšit konverzní poměr, jak je vidět v grafu níže. Inzerenti s šablonami dosahovali vyššího konverzního poměru oproti kampaním, kde šablony nebyly. Doporučujeme nasadit alespoň 2 šablony a testovat jejich výkon proti sobě.

Zdroj: interní data Seznam.cz

8. Automatizace

U konverzních kampaní automatizujte výdej reklamy podle CPA/PNO. Dosáhnete tak lepších výsledků, pokud měříte konverze. Systém dokáže vyhodnotit výkon jednotlivých reklam a vydá tu, kde je pravděpodobnost konverze s nejnižší CPA/PNO. Automatizace funguje i u šablon DRTG nebo akvizičních kampaní skrz dynamický banner.

9. Cílení na vlastní seznamy zákazníků

Horká novinka roku 2021. Cílení je nezávislé na cookies třetích stran a zajistí tak stabilní zásah reklamy i v budoucnu. Oslovíte jak zákazníky, kteří často nechodí na cílový web, tak i ty, co např. pravidelně nakupují. Výhodou je snadný import z rozhraní Sklik, využití API pro pravidelný import seznamů a párování domén jiných poskytovatelů (nejen @seznam.cz).

„U cílení na vlastní seznamy zákazníků vychází CPA na Skliku lépe, než cílení dle cookie (url) a dosahujeme lepších výsledků u stejných seznamů na jiné platformě. Toto cílení plánujeme využívat na Skliku i nadále.“

Tomáš Bzirský – Head of Performance Marketing, Košík.cz

10. Mobilní zařízení

Např. na Seznam Prohlížeči máme na mobilních zařízeních měsíčně 1,5 milionu aktivních uživatelů, z toho je 780 000 aktivních každý den. Při srovnání od ledna 2020 do srpna 2021 vyrostl počet denních uživatelů prohlížeče o 34,7 %. Meziročně od srpna 2020 do srpna 2021 je nárůst YoY 17 %. Myslete tedy i na uživatele, kteří brouzdají po internetu skrz mobilní zařízení, například o víkendech. Tam je pokles aktivních uživatelů jen 5 % a počet načtených webů klesá o 2,5 %. Podstatně méně, než na desktopu. Zkontrolujte si tedy, zda nemáte podbidovaná mobilní zařízení.

Extra tip

Správné nastavení kampaní

Sklik check list odhalí možnosti využití vašich kampaní na maximum. Chystáte se spustit první kampaně, nebo optimalizujete stávající? Na jednom místě najdete komplexní doporučení pro plánované i běžící kampaně. Z interaktivního webu si můžete report stáhnout do PDF pro další práci.

A na co se můžete těšit?

DRTG návštěvníků Seznamu

Zvyšte zásah obsahových kampaní na základě dat Seznamu. Data ze Zboží.cz, vyhledávání a dalších služeb propíšeme jako nový DRTG seznam do Skliku. Pro vydání reklamy s vašimi produkty tak stačí, aby uživatel viděl dané produkty např. na Zboží.cz a nebyl na vašem webu. Tato publika budou také odolná vůči poklesu uživatelů po očekávaném ukončení podpory cookies 3. stran v některých prohlížečích.

Funkce bude dostupná během října/listopadu. Sledujte tedy blog Skliku, ať vám novinka neuteče!

Za celý tým Skliku Tomáš Hanzlík

Sdílet na sítích