6 tipů jak optimalizovat svoje reklamy v Skliku na Vánoce 2022

A je to tu zase! Vánoce se kvapem blíží a s nimi i šance vytěžit z Sklikových kampaní maximum. Nepodceňte přípravy a Ježíšek vám nadělí ještě více konverzí.

Pojďte se s námi podívat na letošní tipy, jak vyladit kampaně Skliku k dokonalosti!

1. RTG na mailové adresy

Máte k dispozici seznam e-mailových adres svých uživatelů? Třeba těch, kteří se zaregistrovali k odběru newsletteru? Využijte ho a nabídněte zákazníkům speciální nabídku nebo se jim prostě jen připomeňte.

Na koho cílit?

  • na uživatele, kteří u vás nakoupili v loňském roce,,
  • na ty, kteří nakupují v povánočních výprodejích –zobrazte jim letošní nabídku povánočních výprodejů,
  • připomeňte se lidem, co loni nechali nákup na poslední chvíli, aby letos nakoupili včas,
  • nabídněte speciální slevy registrovaným zákazníkům,
  • ženám ukažte tipy na vánoční dárky pro muže a obráceně. Pomocí bannerů/HTML5 bannerů je přiveďte na speciální URL s výběrem TOP dárků a promo kódem.
  • poděkujte zákazníkům za projevenou důvěru a přiveďte je na speciální URL s promo kódem.

2. Nová cílení – Zájmy o koupi

Neustále pracujeme a vylepšujeme možnosti cílení reklam. Jedním z dostupných cílení jsou Zájmy o koupi. Ve srovnání se Zájmy jsou přesnější v cílení na uživatele, kteří jsou ve fázi těsně před nákupem produktu či služby. Nedávno jsme přidali řadu publik tvořenou návštěvníky Firmy.cz, o kterých se můžete dočíst zde. Došlo i k rozšíření publik zaměřených na následující produkty:

Brandlovers FieldmannOnline prodej potravin
Brandlovers FiskarsBarefoot obuv
Brandlovers HooverBatohy

3. DRTG na návštěvníky Seznamu

Tento typ cílení je ideální volbou na Vánoce, kdy roste podíl spontánních nákupů. Přemýšlíte, jak oslovit dynamickým retargetingem návštěvníků produktů další zákazníky, kteří by měli o vaše produkty zájem? A zároveň řešíte menší zásah retargetingových kampaní způsobený nižším počtem souhlasů s cílením reklamy? Vyzkoušejte Dynamický retargeting návštěvníků Seznamu, který je založený na tzv. 1st party datech.

4. Jednoduchá obsahová kampaň

Cookieless cílení, pomoci kterého se zobrazujete převážně lidem, kteří nedali souhlas s cílenou reklamou, mají blokované cookies nebo z jiných důvodů do aukce nevstupuje behaviorálně cílená reklama – zájmy, zájmy o koupi, retargeting.

Při analýze dat můžeme za celý reklamní systém Sklik potvrdit, že při srovnání klientů využívajících standardně cílenou obsahovou kampaň i Jednoduchou obsahovou kampaň (JOK), je průměrná cena za proklik o 47 % nižší ve prospěch JOK. Porovnání probíhalo na kampaních s formáty bannerové a kombinované reklamy. A protože se JOK zobrazuje pouze v reklamním prostoru, kde uživatelé nedali souhlas s cílenou reklamou, doporučujeme využívat oba typy kampaní v obsahové síti Sklik.

Pokud vás zajímají konkrétnější data, jak si JOK kampaně vedou, koukněte se na případové studie Alzy a Answear.

5. Videoreklama

K Vánocům videoreklama neodmyslitelně patří. V lidech se zvedá vlna emocí při poslechu koled, rolniček a pohledu na vánoční tématiku. Mezi nejoblíbenější vánoční videoreklamu v Čechách patří bezesporu vánoční klasika od Kofoly s divočákem. Na nejlepší reklamy z celého světa se můžete podívat zde.

Konzumace videí na Stream.cz od října do prosince roste a reklamní prostor je větší o 20 % ve srovnání s celoročním průměrem. Hodně sledované jsou tradičně videorecepty. Pokud nemáte vytvořenou videoreklamu, tak nevadí. Naši grafici jsou schopni vám ji společnými silami vytvořit na míru.

6. Inzerce na Zboží.cz prostřednictvím Skliku

Není tajemstvím, že produktové inzeráty se odebraly na věčnost a nahradily je tzv. ZI – Zboží inzeráty. Pokud si nastavíte biddování přes Sklik, nezapomeňte vyladit před Vánoci i tuto kampaň. Nastavte produktové skupiny, dostatečné rozpočty a dostatečně velké CPC a případně využijte i multiplikátor, pokud chcete biddovat rozdílně na jednotlivé typy zařízení.

Jak zlepšit viditelnost na Zboží.cz?

Viditelnost vašich nabídek si můžete zlepšit pomocí tagů CATEGORYTEXT a PARAM. Doporučujeme vám si proto přečíst článek na toto téma. Správné zadání hodnot do tagu PARAM si pak můžete zkontrolovat v Nápovědě, stejně tak jako pravidla pro správné vyplnění tagu CATEGORYTEXT. Pozor si dejte, pokud měníte nabídku na jiný inzerovaný výrobek, a to i v případě změny barvy či velikosti. Je totiž důležité upravit také ITEM_ID. Zůstaňte proto v obraze, co se týče změn v kategorickém stromu a sledujte náš blog, kde každý měsíc naleznete shrnutí všech nově založených parametrů a kategorií.

Pro tipy jak správně naplánovat vaše kampaně v rámci přímého projede se dozvíte v článku zde:

TIPY na závěr:

Nezapomeňte na souhlas klienta s měřením – consent

Konverzní i RTG kód potřebuje od vás, jakožto inzerentů, informaci o souhlasu vašich návštěvníků s cílenou reklamou. Díky tomu pak mohou tyto kódy prostřednictvím cookies opětovně oslovovat lidi v reklamní síti a sledovat je pro doměřování konverzí (zákon č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích).

Konverzní kód podporuje parametr consent, kterým inzerent předává Seznamu informaci, jestli uživatel vyjádřil souhlas s cílenou reklamou nebo měřením konverzí.

Sklik Check list

Projděte si i nastavení kampaní s naším check listem, abyste na nic nezapomněli a měli kampaně nastavené se vším všudy.

Základní kroky, jak připravit kampaně na vánoční nákupní šílenství už máte jistě nakoukané z předešlých let. Pro jistotu si je ale můžete připomenout v jednom z našich starších článků:

Za tým Seznamu Dominika Mokrá a Eva Šikulová.

Sdílet na sítích